عصر بازار

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر خبر داد

صادرات طلا در دولت یازدهم یک‌هشتم و قاچاق زیاد شد

عصر اعتبار- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور هشدار داد: مصنوعات خارجی و غیر قانونی طلا و جواهر به وفور و بدون نظارت و کنترل وارد بازار می شود و از نظر عیار رتبه پایینی دارد و ارز زیادی از کشور خارج می کند.

صادرات طلا در دولت یازدهم یک‌هشتم و قاچاق زیاد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عبادالله محمدولی گفت: این مصنوعات خارجی ضربه جدی به درآمدهای دولت وارد می‌کند چون مالیات و عوارض گمرکی پرداخت نمی کند و به اشتغال هم آسیب جدی وارد می کند.

    محمدولی گفت: در دو سال گذشته 800 میلیون دلار طلا صادر می کردیم که امسال به 100 میلیون دلار رسیده است.

    وی تاکید کرد: این در حالی است که در چشم انداز 1404 برای صادرات سالانه  5 میلیارد دلار طلا هدفگذاری شده است.

    محمدولی به ارایه مشوق های صادراتی از سوی دولت در آستانه روز ملی صادرات (29 مهر ) اشاره کرد و افزود: در صادرات طلا و جواهر نیازمند حمایت های جدی دولت برای کاهش هزینه در بازارهای رقابتی هستیم.

    وی با بیان اینکه گردش طلا در ایران 300 تا 400 تن در سال است ، گفت : کشور های حوزه خلیج فارس ، مشترک المنافع ، عراق و افغانستان  بازار خوبی برای ماست که با حمایت دولت به این بازارها دسترسی پیدا خواهیم کرد.

    محمدولی کشورهای ترکیه ، هند، چین و ایتالیا  را بزرگترین تولید کننده های طلا در جهان  معرفی کرد و گفت: این کشورها مواد اولیه خود را به راحتی از طریق  موسسات مالی و بدون واسطه تامین می کنند و معافیت های مالیاتی ، تامین اجتماعی ، مشوق های صادراتی تعلق می گیرد.

    وی ادامه داد : دولت باید تدبیری بیندیشد که مواد اولیه طلا در داخل کشور تامین و از واردات آن جلوگیری شود.

    محمدولی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و شناسایی بازارهای هدف  به اندازه  صادرات نفت برای کشورمان ظرفیت ارزی آوری دارد ، افزود : صنعت طلای کشور  به فناوری مجهز است و از نظر رنگ ، لعاب ، عیار و دوام با کالای مشابه خارجی برابری می کند و قابل رقابت با رقبای خارجی است.

    محمدولی اظهار داشت : ارزش افزوده حاصل از طلا در کشور ما بیشتر نصیب خارجی می شود و بیشتر ما در این حوزه مصرف کننده هستیم تا تولیدکننده و متاسفانه در این میان ارز زیادی از کشورمان خارج می شود.

    وی تصریح کرد: چنانچه چرخه تولید طلا و جواهر در کشور ما رونق یابد ایجاد ارزش افزوده ، فرصت های  شغلی ، ارزآوری و گردش اقتصادی بالا به همراه دارد.

    محمدولی همچنین به حمایت های خوب دولت از فعالان این حوزه در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت : معادن طلای موته و زرشوران را بخش خصوصی اداره می کند و  معادن طلای کشور در استان های کرمانشاه ، کردستان ، خراسان رضوی ، زنجان و همدان واقع شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی