عصر بازار

هنر کاهش هزینه‌های غیرضروری

چگونه هرماه بیشتر پس‌انداز کنیم؟

عصر اعتبار- شاید هیچ لذتی بالاتر از این نباشد که ببینیم هر ماه میزان پس‌اندازمان درحال افزایش است؛ ممکن است برای برخی افراد پس‌انداز کردن خسته‌کننده باشد، اما با روش‌های خلاقانه بسیاری می‌توان با کاهش برخی هزینه‌های روزمره، مبلغ قابل توجهی را در ماه پس‌انداز کرد و رفته‌رفته آن را افزایش داد.

چگونه هرماه بیشتر پس‌انداز کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، مشاهده اینکه چطور پس‌اندازهای ما کم‌کم افزایش می‌یابند، بسیار جذاب و شگفت‌آور است. مثلا با پس‌انداز ماهانه 500 دلار و درنظر گرفتن سود سالانه تنها یک درصد، ظرف مدت 10 سال، 63000 دلار پس‌انداز خواهید داشت. وب‌سایت‌های زیادی را می‌توان یافت که به‌صورت آنلاین پس‌انداز مورد نیاز شما را در یک بازه زمانی خاص، تخمین می‌زنند.

    اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از فرآیند کند دستیابی به این اهداف خسته می‌شوید، زمان آن رسیده تا عادت‌های خرج کردن خود را اصلاح کنید؛ زیرا یافتن راه‌های پس‌انداز اصلا مشکل نیستند.

    به‌گزارش پایگاه اینترنتی نرد والت، برای این کار بهتر است از یک بازنگری شروع کنید و وقتی امکان آن به‌وجود آمد، اصلاح را شروع کنید. این کار شما را خیلی زود در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد. در این گزارش برخی ایده‌های جالب برای کاهش هزینه‌های اصلی شما را معرفی می‌کنیم.

    هزینه‌های غذا
    به‌جای رفتن به رستوران، در خانه غذا درست کنید. هزینه صرف غذا در رستوران اغلب گران‌تر از خانه درمی‌آید و باید به‌عنوان یک تهدید برای بودجه‌بندی شما جدی گرفته شود. با خود یک حساب سرانگشتی بکنید؛ مثلا برای خوردن یک وعده پیتزا به تعداد 4 نفر، دست‌کم 22 دلار باید هزینه کنید تازه اگر بخواهید در کنار آن سالاد یا نوشابه هم میل کنید باید به ازای هر نفر 4 الی 6 دلار به این مبلغ اضافه کنید. درحالی‌که خودتان می‌توانید در خانه، خمیر و مواد لازم برای پخت پیتزا را بخرید و با صرف حدود 30 دقیقه زمان برای پخت، نهایتا با یک هزینه 10 تا 12 دلاری بهترین پیتزا را با اعضای خانواده خود میل کنید.

    درباره انواع کباب هم همینطور است. درحالیکه هزینه خرید هر پرس کباب ممکن است حتی تا 35 الی 40 دلار افزایش یابد، براحتی می‌توانید با خرید گوشت، همین غذا را در خانه با چیزی کمتر از 8 دلار تهیه کنید. بردن ناهار به سر کار هم ایده خوبی برای کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود. با رعیات این مسایل ساده، در پایان هر ماه فقط از راه صرفه‌جویی در خورد و خوراک، حدود 300 دلار پس‌انداز می‌کنید. یکی راه خلاقانه دیگر این است که در خرید مواد غذایی با بستگان یا همسایگان خود شریک شوید و با خرید کلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

    حمل‌ونقل و رفت و آمد
    برای بسیاری از خانوارها، هزینه‌های مرتبط با رفت‌ و‌آمد و حمل ونقل، پس از هزینه‌های مربوط به مسکن و خوراک، یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها محسوب می‌شود. کاهش این هزینه‌ها مستلزم استفاده از وسایط نقلیه عمومی، دوچرخه یا از این ماشین به آن ماشین سوار شدن است. اما این نکته را درنظر بگیرید که استفاده از خودروی شخصی، هزینه‌هایی نظیر بیمه بدنه و شخص ثالث، بنزین، استهلاک و تعمیرات، تعویض روغن و... به‌دنبال دارد. اگر خودروی خود را از مصارف شخصی به مصارف مقطعی تبدیل کنید، صدها دلار به پس‌انداز ماهانه خود و خانواده‌تان اضافه می‌کنید. همچنین، از هزینه‌های استهلاک خودرو نیز کاسته می‌شود.

    علاوه‌بر تمام اینها، تغییر عادت رفت‌وآمد شما، نه تنها برای جیبتان مفید است، بلکه برای کاهش آلودگی هوا و افزایش تحرک شما نیز فواید بسیاری دارد.

    بیمه
    هزینه‌های بیمه بخش وسیعی از هزینه‌های ماهانه را به‌خود اختصاص می‌دهند. به‌خصوص اگر این بیمه هزینه‌های اضافی نظیر بیمه سلامت، مسکن، خودرو و... را نیز دربر بگیرد. بنابراین، درهنگام خرید بیمه، حتما هزینه‌ها را درنظر بگیرید و از طرح‌های تشویقی یا متناسب با مصارف و استفاده خودتان پوشش بیمه‌ای فراهم کنید.

    در کل، هرگز بیمه عمر را فراموش نکنید. برای افرادی که ازدواج کرده‌اند، درصورتی‌که یکی از زوجین سن بالایی دارد یا دچار مشکلات جسمانی است، استفاده از پوشش بیمه عمر اهمیت به‌سزایی دارد. فراموش نکنید که بیمه در مواقع بحرانی می‌تواند خسارات و هزینه‌های تحمیل شده به شما را جبران کند.

    هزینه‌های جنبی و غیرضروری
    قبل از اینکه برای جایگزین کردن هرچیزی پول خرج کنید، از خودتان بپرسید که آیا خرید این وسیله واقعا ضروری است یا صرفا چون قشنگ است دارم آن را می‌خرم؟ اگر دلیل شما از خرید آن، دلیل دومی است، آیا بدون خرید آن می‌توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید؟ اگر واقعا خرید آن کالا ضرورت دارد، سعی کنید دنبال گزینه ارزان‌تری بگردید.

    همچنین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به دلیل ارزانی، هرچیزی را از طریق آنلاین خریداری کنید، هزینه‌های پنهان آن، نظیر هزینه تحویل و هزینه‌های جنبی و همین‌طور افزایش میل و اشتیاق به استفاده از کارت اعتباری را نیز درنظر بگیرید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو