عصر بازار

بانک‎ها تمایلی به پرداخت وام‎های بلندمدت ندارند

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: بانکها خیلی تمایلی به پرداخت وام‎های سرمایه‎ای بلندمدت ندارند.

بانک‎ها تمایلی به پرداخت وام‎های بلندمدت ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    دکتر حسین سلاحورزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: درآمد سرانه در لرستان پایین است و پس‎اندازی در بانک‎ها وجود ندارد و این امر باعث شده قدرت وام‎دهی بانک‎ها پایین بیاید. در لرستان، موضوعی که از قدیم در بانک‎ها وجود داشته عدم توازن منابع با مصارف بوده است.

    این فعال اقتصادی بیان کرد: در زلزله سال 85 خیلی از منابع بانکی به زلزله‎زدگان پرداخت شد و دیگر به بانک برنگشت.

    سلاحورزی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در توسعه استان بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در شرایط مساوی و منطقی فعال اقتصادی از نظر جانمایی و مکان‎یابی به سمت استان‎های برخورداری که دارای همه امکانات است، می‎رود. در شرایط عادی، به راحتی یک سرمایه‎گذار لرستان را انتخاب نمی‎کند مگر اینکه مزیت‎ها و شرایط او را ترغیب کند. طی 2 سال اخیر با حمایت‎های استانداری لرستان جذب سرمایه‎گذار بخش خصوصی در دستور کار بصورت ویژه قرار گرفته تا با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری بتوان بخشی از این دو مقوله را حل و فصل کرد.

    این مسئول اضافه کرد: حال باید پرسید چه کنیم شاخص‎های اقتصادی استان را به معدل کشور برسانیم. متاسفانه درآمد سرانه استان کمتر از نورم کشوری است و چنانچه به متوسط کشوری برسیم پیروزی بزرگی نصیب استان شده است. براساس تحقیقات کارشناسی نیاز است سالانه 4000 میلیارد تومان ظرف 5 تا 6 سال در لرستان جذب شود تا بتوانیم به متوسط کشوری برسیم. از این میزان یک هزار میلیارد تومان توسط دولت، 500 میلیارد تومان توسط شهرداری‎ها و 2500 میلیارد تومان باید از طریق بخش خصوصی، جذب شود تا به هدف‎گذاری تعیین شده برسیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی