عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقدامات دولت درحوزه اشتغال و تولیدمثبت بود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس اقدامات دولت یازدهم در حوزه اشتغال و تولید را مثبت ارزیابی کرد و خواستار استمرار روند کنونی برپایه دستاوردهای جدید به دست آمده در مذاکرات هسته ای شد.

اقدامات دولت درحوزه اشتغال و تولیدمثبت بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابراهیم نکو با اشاره به عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید در حوزه های اشتغال و تولید، اظهار داشت: در دولت قبل خواسته یا ناخواسته شاهد تخریب مقوله تولید بودیم که دلیل آن متاثر از علل و عوامل مختلف داخلی و بین المللی بود.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسائل سبب شده بود تا در عرصه تولید با مشکلات و چالش های اساسی مواجه شده و شاهد تعدیل نیروهای گسترده در ادارات، نهادها، سازمان ها و شرکت های مختلف باشیم.
    نکو افزود: کار مثبت و اقدام ارزنده ای که در آغاز بکار دولت یازدهم انجام شد، ایجاد موانعی برابر سیل ایجاد شده در خصوص اشتغال و تولید بود و این مهم، خود یک موفقیت است که به تدریج و با گذشت زمان می تواند آرامش به این حوزه ها تزریق کرده و نگاه امیدوارکننده و مثبت در بازار تولید و کار ایجاد کند.
    وی ادامه داد: پیرو این اقدام شاهد بودیم بحث تعدیل نیروها کاهش یافت و مشخص شد دولت یازدهم با دستور کار قرار دادن رونق اقتصادی (که البته در ابعاد گسترده محقق نشد)، به دنبال به تعادل کشانیدن اقتصاد است.
    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آوردن لایحه رفع موانع تولید از سوی دولت به مجلس که پس از بحث و تبادل نظر در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید، از جمله گام های اساسی دولت در این زمینه است که آیین نامه های آن در دست تدوین است و در آینده ای نزدیک دستگاه ها می توانند بر اساس آن برنامه های رونق تولید و اشتغال خود را ارائه دهند.
    وی با اشاره به راهکارهای ادامه روند مثبت فعلی، خاطرنشان کرد: دولت طی دو سال گذشته نشان داد تابع احساسات نیست، در تصمیم گیری ها عجولانه اقدام نمی کند و سعی ندارد با اقدامات نسنجیده موجبات بی نظمی در بازارها را فراهم کند.
    نکو در ادامه توصیه کرد که دولت با تداوم و استمرار بخشیدن به روند روبه جلو و امیدوارکننده فعلی، با تغییر رویکردی که در دو سال گذشته در پیش گرفته بود، با در پیش گرفتن رویکردی متناسب با سیاست های داخلی و نیازهای بیرونی و در نظر داشتن دستاوردهای توافق هسته ای به ادامه مسیر بپردازد که درآن صورت می تواند بر مشکلات فائق آید.
    نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس در پایان یادآور شد: استفاده از نظرات و دیدگاه های کارشناسان، بهره گیری از تجارب سایر کشورها، استقبال از سرمایه گذاران، حمایت از تولید داخلی و تولید صادرات محور در این زمینه راهگشا خواهد بود و بدانیم که گذشته داخلی دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نخواهد بود و در این زمینه ناچار به استفاده از طیفی از راهکارهای داخلی و خارجی هستیم.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی