عصر بازار

به‌لطف تقویت هزینه مصرف‌کننده و افزایش سفرها

هفته طلایی بازارهای چین رقم خورد

عصر اعتبار- در طول تعطیلات ملی یک‌هفته‌ای، میزان هزینه مصرف‌کننده در چین افزایش یافت و هفته‌ای طلایی را برای اقتصاد این کشور رقم زد.

هفته طلایی بازارهای چین رقم خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در طول تعطیلات ملی چین، میزان فروش بلیت‌های سینما، رستوران‌ها و سفرهای تفریحی افزایش قابل توجهی داشت که این مساله حاکی از این است که افزایش هزینه خانوارها در اقتصاد رو به کندی چین همچنان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

    به‌گزارش بلومبرگ، تعطیلات جشن ملی حزب کمونیست و روز ملی چین از اول تا هفتم اکتبر ادامه می‌یابد که امسال این تعطیلات با تلاطمات تاریخی بی‌سابقه در اقتصاد و بازارهای مالی چین همزمان شد.

    خبرگزاری دولتی چین (شنهوآ) با استناد به برخی آمارهای وزارتخانه‌ها اعلام کرد: در این تعطیلی یک‌هفته‌ای، بیش از 750 میلیون سفر انجام شد. بنابر اعلام وزارت حمل و نقل چین، ترافیک بی‌سابقه تردد در مسیرهای این کشور را با کندی مواجه کرد.

    در پکن، که در طول این یک‌هفته پذیرای 11.5 میلیون توریست بود، بیش از 400 سرویس بهداشتی سیار در میدان «تیان‌آن‌من» تعبیه شد. در شهر «شیامن»، واقع در جنوب‌غربی چین نیز قیمت بلیت قایق‌های تفریحی که معمولا 8 یوآن (معادل 1 دلار و 3 سنت) است، در بازار سیاه تا 250 یوآن افزایش یافت.

    در طول این تعطیلات، بیش از 4 میلیون توریست نیز به خارج از چین سفر کردند که مقصد بیشتر آنها کشورهایی چون کره‌جنوبی، ژاپن و تایلند بوده است.

    بازار بزرگ چین
    وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: میزان فروش رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها در طول تعطیلات ملی این کشور با 11 درصد افزایش نسبت به سال قبل‌تر، به 1082 میلیارد یوآن رسید که این رقم معادل کل برون‌داد اقتصادی کویت در سال 2014 است.

    در طول این تعطیلی همچنین حدود 70 هزار زوج چینی در استان «جیانگ‌سو» ازدواج کردند. میزان فروش بلیتهای سینما نیز در این مدت، با 70 درصد افزایش نسبت به سال قبل، از مرز یک میلیارد و 850 میلیون یوآن گذشت.

    هفته‌طلایی که در چین رقم خورد، شواهد بیشتری از تغییر رویکرد اقتصادی چین از اقتصادی صادرات‌محور، به سمت اقتصادی مصرف‌محور ارائه کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی