عصر بازار

احیای بازارهای کالایی به ضرر ژاپن است؟

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی ژاپن طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» درباره رشد قیمت‌ در بازارها کالایی و آثار آن بر اقتصاد ژاپن توضیحاتی ارائه داد.

احیای بازارهای کالایی به ضرر ژاپن است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز،  هاروهیکو کورودا در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» اظهار کرد که بازگشت قیمت کالاها بر اقتصاد ژاپن تأثیری نخواهد داشت. او افزود: بهبود قیمت ها نشانگر انعطاف‌پذیری اقتصاد جهان است.

    کورودا گفت:‌ سپتامبر سال گذشته، تمامی قیمت‌ها، به خصوص قیمت کالاها به شدت سقوط کرد و از آنجا که ژاپن یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌های کالا، از جمله نفت است، اقتصاد ما از تجارت در این شرایط منفعت زیادی برد. برای مثال بخش کارخانجات ژاپن از سود بالای تاریخی بهره برد و دستمزدها نیز افزایش یافت.

    رئیس بانک مرکزی ژاپن، ضمن تأکید بر اینکه قیمت پایین کالاها، به بهبود اقتصاد ژاپن کمک بسیاری کرده است، اظهار کرد: از سوی دیگر، بازارهای نوظهور بسیاری به صادرات کالا وابستگی شدید دارند و بیش از 50 درصد صادرات ژاپن، به اقتصادهای نوظهور آسیایی است،‌ یعنی قیمت‌های خیلی پایین کالا، می‌تواند بر صادرات ما نیز تأثیر بگذارد.

    به گفته کورودا، اگرچه کاهش قیمت کالاها، چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را کمی کند کرده‌است، بهبود ملایم و تدریجی قیمت کالاها از جمله نفت، نمی‌تواند تأثیر منفی به‌سزایی در اقتصاد ژاپن بگذارد و کاملاً برعکس، نشان‌دهنده این است که اقتصاد جهان هنوز انعطاف‌پذیر است.

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» از رئیس بانک مرکزی ژاپن پرسید که اگر قیمت‌ کالاها افزایش یابد و ین همچنان ضعیف بماند،‌ آیا این مسئله به مصرف‌کننده آسیب نمی‌زند و تقاضای داخلی ژاپن را خفه نمی‌کند؟

    کورودا در پاسخ تصریح کرد: البته این یک فرض است که چنانچه قیمت کالاها به شدت افزایش یابد و ین نیز به شدت تضعیف شود، مصرف‌کننده متأثر خواهد شد؛ اما در این نقطه، بهبود ملایم قیمت‌های بازارهای کالایی بعد از یک سقوط شدید صورت می‌گیرد و به نظر من نمی‌تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند.

    کورودا همچنین تأکید کرد که به رغم تمام نوسانات در بسیاری از بازارهای سرمایه و ارز خارجی در سراسر جهان، ین ژاپن ثبات خوبی از خود نشان داده‌است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو