عصر بازار

مدیرعامل بانک سرمایه:

هدیه ویژه بانک سرمایه به افتتاح کنندگان حساب سپرده سرمایه تحصیلی

عصر اعتبار- کارگاه آموزشی محصول جدید بانک سرمایه تحت عنوان «حساب سپرده سرمایه تحصیلی» با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این بانک، مسئولین آموزش و پرورش و ۸۰ نفر از مدیران منتخب مدارس کشور برگزار شد.

هدیه ویژه بانک سرمایه به افتتاح کنندگان حساب سپرده سرمایه تحصیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسم آغاز این کارگاه یک روزه که در محل باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، خیراله بیرانوند، مدیرعامل بانک سرمایه اظهار داشت: بانک سرمایه متعلق به فرهنگیان عزیز و فرهیخته بوده و سهامدار اصلی آن همین قشر گرانقدر و زحمت کش هستند. لذا ما در مجموعه مدیریتی بانک اهداف بلند مدتی را برای خدمت به فرهنگیان عزیز ترسیم نموده ایم.

    وی در خصوص حساب سپرده سرمایه تحصیلی گفت: این محصول با حمایت بانک سرمایه و هماهنگی معاونت محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عملیاتی خواهد شد و امیدواریم در مدارس کشور مورد استقبال واقع شود.

    مدیرعامل بانک سرمایه از هدیه ویژه این بانک به دانش آموزان شرکت کننده در این طرح خبر داد و افزود: بر اساس نظر آموزش و پرورش، سود مصوب مبلغ سپرده شده والدین نزد بانک سرمایه به عنوان کمک به مدارس منظور خواهد شد؛ اما بانک سرمایه برای مشارکت بیشتر دانش آموزان و اولیا در این خدمت جدید، در نظر دارد علاوه بر آن مبلغی را متناسب با سپرده گذاری انجام شده به دانش آموزان اهدا نماید.

    وی با تاکید بر اهمیت نقش معلمان و تعلیم و تربیت در توسعه کشور افزود: مهمترین عامل رشد و توسعه هر کشور منابع انسانی آن است. کشورهایی هستند که علی رغم مساحت کمی که دارند توانسته اند از نیروی انسانی به خوبی استفاده کنند و در سطح جهانی خود را مطرح کنند. مصداق بارز این کشورهای موفق ژاپن و کره جنوبی است.

    در ادامه نشست؛ حسن پورشاطری، معاون فناوری اطلاعات بانک سرمایه و نماینده مدیرعامل در تفاهم نامه فی مابین بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش به تبیین اهداف تفاهم نامه پرداخت و طرح سپرده سرمایه تحصیلی را یکی از ده ها طرح و برنامه مورد توافق طرفین برای اجرایی نمودن تفاهم نامه دانست.
    معاون فناوری اطلاعات بانک سرمایه در خصوص حساب سپرده سرمایه تحصیلی اظهار داشت: بانک سرمایه زیرساخت های فنی و نرم افزاری برای اجرای این طرح را آماده نموده و بر اساس نرخ سود مصوب بانک مرکزی بالاترین میزان سود را به این سپرده ها اختصاص می دهد.

    سپس حسن نیک خواه، معاون سازمان و برنامه ریزی بانک سرمایه، به ذکر اهداف حساب سپرده سرمایه تحصیلی پرداخت و اظهار داشت: کمک به تامین مالی آتیه تحصیلی دانش آموزان، افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس، افزایش سطح رضایتمندی اولیا از خدمات و فعالیت های ارائه شده توسط مدارس و ایجاد بستری مناسب برای بودجه ریزی عملیاتی در مدارس و تامین مالی پایدار برای برنامه های کیفیت بخشی مدارس، چهار هدف این حساب بشمار می روند.

    در ادامه، محمد سلمانی علایی، سرپرست معاونت شعب و بازاریابی بانک سرمایه نیز، با اعلام شیوه افتتاح حساب سپرده سرمایه تحصیلی و با تشریح مراحل افتتاح حساب توسط ولی یا سرپرست دانش آموز، نسبت به نحوه واریز سود سپرده ها به حساب مورد نظر و نحوه تخصیص کمک هزینه تحصیلی به عنوان هدیه ویژه بانک سرمایه به دانش آموزان توضیحاتی ارائه نمود.

    علایی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی نمایندگان بانک در هر منطقه جهت ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات در مورد این طرح پرداخت و در خصوص سایر طرح های بانک از جمله جشنواره مهر فرهنگیان، جشنواره دانش آموزی و اعلام زمان قرعه کشی این جشنواره ها و انواع جوایز اعطایی از قبیل خودرو و کیسه 100 گرمی طلا و  همچنین پیرامون پرداخت تسهیلات مناسب خرید کالا و خودروی ساخت داخل کشور به فرهنگیان طبق شرایط اعلامی خبر داد.

    گفتنی است حساب سپرده سرمایه تحصیلی، توسط اولیای دانش آموزان افتتاح شده و به بانک عامل این اجازه را می دهد تا سود حاصل از حساب مذکور، به صورت ماهانه و در نهایت به حساب مدرسه محل تحصیل دانش آموزان واریز شود و به این ترتیب، آن دسته از اولیای دانش آموزان که حساب مذکور را افتتاح نموده باشند، از پرداخت هرگونه وجه و کمک نقدی به مدرسه تا پایان زمان حضور دانش آموز در مدرسه (به غیر از حق بیمه و کتاب درسی) معاف خواهند بود.

    شایان ذکر است حساب سپرده سرمایه تحصیلی ضمن تامین آتیه تحصیلی فرزندان میهن اسلامی، استقلال مالی مدارس مجری طرح را نیز فراهم خواهد نمود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی