عصر بازار

قیمت‌‌ واحدهای ۵۰ متری در پایتخت؛

پیش بینی رونق نسبی مسکن در زمستان

عصر اعتبار- با فروکش کردن تب بازار اجاره و فرارسیدن ماه محرم، بازار مسکن اندک رونق خود را هم از دست داده است اما فعالان بازار مسکن معتقدند که در ماه‌های پیش رو این وضعیت رو به بهبود است.

پیش بینی رونق نسبی مسکن در زمستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، با پایان فصل تابستان، تب بازار اجاره هم فروکش کرده و اندک رونقی که به دلیل حضور اجاره نشین‌ها در بازار ایجاد شده بود، از بین رفت؛ بنابراین پاییز امسال در حالی شروع شد که بنگاه‌های املاک روزهای بدون مشتری را سپری می‌کنند و همچنان رونقی در ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن ایجاد نشده است.

    براین اساس، پیش بینی کارشناسان بازار مسکن در نیمه اول سال این بود که 6 ماهه دوم که اثرات توافقات میان ایران و کشورهای 1+5 مشخص شود، احتمال تغییراتی در بازار مسکن وجود دارد؛ موضوعی که هنوز نمی‌توان در مورد آن اظهار نظری نداشت، چرا که فعلا بازار تغییر محسوسی را نسبت به نیمه اول سال نداشته است.

    از سوی دیگر فرارسیدن ماه محرم، موضوع دیگری است که به رکود این بازار دامن می‌زند و تقریبا در این ماه به دلیل ایام عزاداری، متقاضی برای خرید و یا اجاره مسکن به ندرت یافت می‌شود و فقط افرادی که اجبار داشته باشند، به سراغ خرید یا اجاره می‌روند.

    اما برخی از بنگاه‌های املاک پیش بینی می‌کنند که پس از ماه محرم، ممکن است بازار خرید وفروش مسکن رونق بیشتری نسبت به نیمه اول سال پیدا کند، هرچند که بازهم شرایط مناسبی برای بازار مسکن ایجاد نمی‌شود. در این بین یکی از مشاوران املاک معتقد است که بالاخره متقاضیانی که نیاز به خرید مسکن دارند وارد بازار مسکن می‌شوند اما هنوز منتظرند تا نتیجه این رکود را ببینند.

    به اعتقاد وی، نیاز به مسکن در کشور هنوز وجود دارد بنابراین باید واحدهایی به تعداد متقاضی ساخته شود پس این شرایط نمی تواند ادامه داشته باشد، اما هر کدام از سازندگان و خریداران در انتظار وضعیت آینده بازار هستند تا قدم های محکم تری بردارند.

    پیش بینی کاهش 15 درصدی اجاره بها در پاییز

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر به ثبات قیمت بازار اجاره در پاییز اشاره کرد و گفت: بررسی آماری معاملات اجاره در مهر نشان می‌دهد که ثبات قیمت‌ها را در این ماه داشته ایم و پیش بینی ما این است که در اواخر پاییز و آستانه زمستان بازهم اجاره بها کاهش می‌یابد.

    حسام عقبائی با اعلام اینکه احتمال کاهش 15 درصدی اجاره بها در ماه‌های پیش رو وجود دارد، افزود: امیدواریم بازار خرید و فروش مسکن در پاییز و زمستان امسال رونق بگیرد تا شرایط بهتری برای خریداران و سازندگان ایجاد شود.

    وی با تاکید بر اینکه امیدواریم نیمه دوم سال شاهد رونق بهتر بازار مسکن باشیم، اظهار داشت: رونق نسبی بازار در فصل زمستان می‌تواند بازار معاملات مسکن در بهار سال 95 را با شرایط جدیدی روبرو کند و رونق خوبی را در سال آینده به دنبال داشته باشد.

    فهرستی از قیمت واحدهای 50 متری

    براساس گزاش میدانی خبرنگار مهر، در بلوار کشاورز - فلسطین شمالی واحدی 47 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری 260 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در بلوار تعاون - اندیشه شمالی واحد 50متری و یکساله، طبقه4 با پارکینگ و انباری 230 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    همچنین واحدی 50 متری در خیابان ولیعصر جام جم با یک خواب، 320 میلیون تومان فروخته می‌شود و در فرمانیه اندرزگو آپارتمان 48 متری و یکخوابه نوساز هر مترمربع 10 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد.

    در خیابان فردوس - سازمان برنامه آپارتمان 50 متری و یکخوابه فول امکانات با عمر 9 ساله، بازسازی شده، 209 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در کارون - مالک اشتر آپارتمان 50متری با انباری 135 میلیون تومان به فروش می رسد.

    در انتهای خ پلیس خواجه نظام واحدی 50 متری طبقه اول با انباری و عمر  20 ساله 116 میلیون تومان فروخته می شود و در خیابان جشنواره ابتدای احسان، آپارتمان 47 متری 140 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    براساس این گزارش در خیابان جمهوری - بهارستان واحدی 50متری طبقه2 با عمر 8ساله 134 میلیون تومان به فروش می رسد و در شهران واحدی دیگر با همین متراژ متری 4 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی