عصر بازار

هر اونس ۱۱۵۶ دلار

کاهش قیمت طلا

عصر اعتبار- در پی برداشت سود سرمایه‌گذاران، بعد از دو روز افزایش قیمت طلا به دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد تعویق زمان افزایش نرخ بهره، در آغاز معاملات روز سه‌شنبه این فلز زرد با افت قیمتی در حدود یک درصد مواجه شد.

کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.8 درصد کاهش قیمت نسبت به جلسه گذشته، یکهزار و 156 دلار و 30 سنت معامله شد. این فلز روز گذشته با ثبت رقم یکهزار و 169 دلاری به بیشترین سطح سه ماهه اخیر خود رسیده بود.

    همچنین قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی آمریکا با تجربه کردن افت یک درصدی به یکهزار و 154 دلار رسید.

    جیمز گاردینر، تحلیلگر بازار شمش در گروه MKS اعلام کرد: «ما در 10 روز اخیر و بعد از انتشار آمار اشتغال، افزایش قیمت قابل‌توجهی برای طلا شاهد بودیم، اگر چه به نظر می‌رسد شتاب این افزایش قیمت در حال افول باشد.»

    ضعف روز گذشته در قیمت نفت باعث ایجاد پیچیدگی در بازار کالا شده و فشار مضاعفی بر روی طلا وارد کرده است.

    اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد عجله نداشتن بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره، برداشت سود را در روز سه شنبه تحت تاثیر قرار نداد.

    لائل برینارد از اعضای کمیته فدرال رزرو روز دوشنبه در یکی از قوی‌ترین دفاعیه‌ها در مورد رویکرد آهسته برای افزایش نرخ بهره اعلام کرد:‌ «تا زمانی که کندی رشد اقتصاد جهان، مشکلات در چین و دیگر خطرهای بین المللی وجود دارد، فدرال رزرو باید از هرگونه افزایش نرخ بهره دست بردارد.»

    فدرال رزرو در نشست قبلی خود در ماه سپتامبر با استناد به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی و نوسانات در بازارهای مالی از افزایش نرخ بهره در سال جاری خودداری کرده بود.

    بر اساس این گزارش در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با کاهش  0.6 درصدی نسبت به جلسه گذشته 15 دلار و 73 سنت معامله شد.قیمت هر اونس پلاتین نیز با افت 1.6 درصدی نسبت به بیشرین مقدار خود در روز گذشته به 985 دلار رسید. پالادیوم نیز افت قیمت داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو