عصر بازار

وسوسه ۳۰۰میلیون تومانی!

عصر اعتبار- ۶ عضو یک باند خطرناک زورگیری که با حمله مسلحانه به خودروی حامل طلا در بولوار فرودگاه مشهد، بیش از ۱۰کیلوگرم طلا را به سرقت برده بودند، در اظهاراتی تکان دهنده اعتراف کردند که نقشه سرقت مسلحانه را در باغ ویلای سرکرده باند طراحی کرده اند و قرار بود پس از دادن طلاهای مسروقه به سرکرده باند، ۳۰۰میلیون تومان از وی دریافت کنند!

وسوسه ۳۰۰میلیون تومانی!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خراسان، «ه –ق» یکی از متهمان این پرونده که سوابق کیفری متعددی نیز دارد، در اعترافات هولناک خود گفت: من از طریق یکی دیگر از دوستانم و تنها چند روز قبل از اجرای نقشه سرقت با میثم (سرکرده باند) آشنا شدم. او طوری ما را وسوسه کرد که گویی کارخانه طلاسازی دارد. بالاخره به دنبال تماس های تلفنی میثم، همراه آن دوستم که «ه – ر» نام دارد، به باغ ویلای او در منطقه شاندیز رفتیم. او پس از آن که نقشه کامل سرقت و چگونگی اجرای آن را برایمان توضیح داد، ما را به محل اجرای نقشه در بولوارفرودگاه برد و همه راه های گریز را نشانمان داد. او سپس از ما خواست یک خودروی مسروقه و شمشیر و کارد برای این کار تهیه کنیم و ساعت 13:30 روز بعد همه ما در محل قرار برای اجرای نقشه حاضر باشیم. آن شب سوار خودروی میثم شدیم و در بین راه دوباره نقشه خود را مرور کردیم تا این که روز بعد خودروی پراید مسروقه ای را به مبلغ 200هزار تومان خریدیم و شمشیر و کارد برای همه اعضای باند تهیه کردیم.

    چهاردهم مهرماه بود که برخی از دوستانم با خودروی 206 و من وجواد هم با خودروی پراید مسروقه به بولوارفرودگاه رفتیم. در این هنگام میثم ماسک چهره و مقداری چسب برایمان آورد تا چسب ها را به انگشتمان بزنیم که اثری از ما هنگام ارتکاب جرم بر جای نماند. او چنین وانمود می کرد که نفوذ زیادی در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دارد و نمی گذارد پرونده سرقت به جریان بیفتد!!

    روز حادثه، میثم داخل فرودگاه رفت و با تلفن مشخصات حاملان طلا را به ما داد. همدستان دیگرمان در آن سوی بولوار متوقف شده بودند که میثم خبر داد تاکسی زرد آردی حامل طلاست و مردی که سرنشین صندلی جلو است طلاها را در دست دارد. طبق نقشه و به محض این که خودروی مذکور از مقابل ما عبور کرد، من و جواد با پراید به تعقیب تاکسی پرداختیم، وقتی تاکسی به بریدگی جاده رسید، از پشت سر خودرو را به عقب تاکسی کوبیدیم. وقتی راننده از خودرو پیاده شد، من در حالی که شمشیر را در هوا می چرخاندم، به سوی آن ها حمله کردم و همدستانم نیز از آن سوی بولوار حمله کردند و جواد هم از سوی دیگر به آن ها حمله کرد. راننده که ترسیده بود با ریموت درهای خودرو را قفل کرد اما من درنگ نکردم و با شمشیر شیشه های خودرو را پایین ریختم. سرنشینان خودرو به شدت ترسیده بودند که به سمت سرنشین جلو حمله ور شدیم، وقتی مقاومت کرد، دیگر امانش ندادیم و او را با چاقو و شمشیر مجروح کردیم و با برداشتن طلاها سوار 206شدیم و از محل فرار کردیم، این در حالی بود که پراید مسروقه را هم در همان محل رها کرده بودیم. چون اعتمادی به سرکرده باند نداشتم و از سوی دیگر هم وسوسه طلاها رهایم نمی کرد، محل قرار تحویل طلاها را عوض کردم و در بین راه حدود 2.5کیلوگرم از طلاهای مسروقه را دزدیدم و بقیه را به میثم تحویل دادم. قرار بود او پس از دادن طلاها 300میلیون تومان به ما بدهد! اما او درباره وزن طلاها دروغ می گفت و هر بار وزنی را عنوان می کرد. گاهی هم می گفت طلاها همان مقداری است که دست طلافروشان بود اما من که 2.5کیلو از طلاها را دزدیده بودم، می دانستم او دروغ می گوید و از وزن دقیق آن ها اطلاعی نداشته است.این گونه بود که چند روز بعد هم پلیس به سراغم آمد و همه چیز فاش شد.

    گزارش خراسان حاکی است: یکی دیگر از اعضای این باند خطرناک در اعترافات خود گفت: وقتی با میثم آشنا شدم، او از فردی به نام «م» سخن گفت که می خواهد از وی انتقام بگیرد چرا که آن فرد از میثم کلاهبرداری کرده بود. میثم در تماس های تلفنی خود چنین وانمود می کرد که با روسای نیروی انتظامی و یا قضات دادگستری صحبت می کند و بدین ترتیب اعتماد مارا جلب کرده بود. وقتی ماجرای سرقت طلاها را مطرح کرد، گفتم مگر این کار بچه بازی است که ما چنین جرمی را مرتکب شویم و پلیس هم بی خیال ماجرا شود؟! ولی نمی دانم چرا باز هم قبول کردم که در این سرقت با آن ها همکاری کنم.سرکرده این باند نیز در حالی که سعی می کرد همه جرایم را به گردن همدستانش بیندازد و خود را بی گناه جلوه دهد، گفت: من تنها طراح نقشه سرقت بودم و کار دیگری نکرده ام.

    او گفت: روز بعد از سرقت روزنامه خراسان خریدم چون می دانستم خبرنگار خراسان از کنار چنین ماجراهایی به راحتی عبور نمی کند. از سوی دیگر هم می خواستم ببینم در روزنامه وزن طلاها چه مقدار عنوان شده است. آن جا بود که فهمیدم رودست خورده ام و همدستانم مقدار زیادی از طلاها را ربوده اند!

    گزارش خراسان حاکی است: سرکرده باند هنگام ذوب کردن طلاها در باغ ویلا دستگیر شد.

    سابقه خبر

    بعدازظهر چهاردهم مهر، افرادی نقابدار با شمشیر و چاقو به یک تاکسی حمله کردند و بیش از 10کیلوگرم طلا را در بولوار فرودگاه به سرقت بردند و طلافروشان را نیز که داخل خودرو بودند به شدت مجروح کردند.در پی وقوع این حادثه و به دستور قاضی حیدری(قاضی شعبه 209 دادسرای مشهد) این پرونده در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت با راهنمایی و نظارت سرهنگ بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) کارآگاهان موفق شدند پس از 4 روز عاملان این سرقت را در حالی دستگیر کنند که شاکیان پرونده مدعی هستند متهمان هنگام ارتکاب جرم سلاح گرم نیز همراه داشته اند. بررسی های بیشتر در این پرونده با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد و مقادیر زیادی از طلاهای مسروقه نیز کشف شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو