عصر بازار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اعلام کرد

اعتراض بسیاری از معلمان نسبت به نحوه اعمال طرح رتبه‌بندی و افزایش حقوق

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تمام معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند، گفت: بسیاری از معلمان نسبت به نحوه اعمال طرح رتبه‌بندی و افزایش حقوق معترضند و می‌گویند تناسبی بین سابقه و مدرک تحصیلی وجود ندارد.

اعتراض بسیاری از معلمان نسبت به نحوه اعمال طرح رتبه‌بندی و افزایش حقوق
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید حسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: همانطور که قبلاً در بیانیه فراکسیون فرهنگیان اعلام کردیم، آنچه به عنوان طرح رتبه‌بندی از طرف دولت اجرا می‌شود با آنچه در مجلس بود، متفاوت است.

    وی ادامه داد: مجلس در پی تغییر ماهیت جایگاه معلم بود و اعتقاد داریم که باید ماهیت معلمی را از حالت اشتغال و کارمندی خارج کنیم و به یک حوزه فعالیت علمی و فرهنگی تغییر دهیم.

    نقوی حسینی افزود: آنچه مجلس به دنبال آن بود، این است که رتبه‌بندی شامل همه نیروهای آموزش و پرورش شود و حتی در خصوص بازنشستگان قابل اعمال شود؛ اما الان آنچه که از طرف دولت اجرا می‌شود عملاً بخش عمده‌ای از معلمان از مدار بهره‌مندی از رتبه‌بندی خارج می‌شوند و نیز شامل بازنشستگان فرهنگی نمی‌شود.

    رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دایره محدود طرح رتبه‌بندی یکی از اشکالات آن است، گفت: بسیاری از معلمان نسبت به نحوه اعمال طرح رتبه‌بندی و افزایش حقوق و مزایای خود اعتراض دارند و اعلام می‌کنند تناسبی بین سابقه و مدرک تحصیلی وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: پرسش دیگری که معلمان می‌کنند این است که بالاخره این افزایش حقوق به جهت رتبه‌بندی به کدام بند حقوقی در احکام اضافه می‌شود، آیا موقت بوده یا دائمی است و در بازنشستگی اثر دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی