عصر بازار

کودکان ترکیه و رژیم صهیونیستی فقیرترین در کشورهای OECD

عصر اعتبار- بر اساس گزارشات موجود، کودکان در رژیم صهیونیستی و ترکیه فقیرترین شرایط زندگی را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تجربه می کنند.

کودکان ترکیه و رژیم صهیونیستی فقیرترین در کشورهای OECD
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در حال حاضر پس از رژیم صهیونیستی، ترکیه بیشترین فقر زندگی را در میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دارد.

    بنا به گزارش سال 2015 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، شرایط زندگی کودکان در ترکیه در مقایسه با متوسط این شرایط در میان کشورهای عضو این سازمان بسیار پایین تر است.

    بنا به این گزارش در حال حاضر 28.4 درصد از کودکان ترک در خانواده‌هایی زندگی می کنند که سطح درآمدی آنها کمتر از نصف متوسط درآمد سرانه خانوارهای ترکیه‌ای است.

    از سوی دیگر رشد فقر در میان کودکان ترک نیز در سال های اخیر بسیار بالا بوده است و این کشور در حال حاضر از این نظر نیز در جایگاه دوم در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قرار دارد.

    بر همین اساس نرخ فقر کودکان در ترکیه، از سال 2007 تا 2011، 5 درصد افزایش داشته است که پس از لهستان این کشور را در رتبه دوم بیشترین نرخ رشد فقر در میان کودکان قرار داده است.

    بنا بر این گزارش، فاصله بسیار زیادی در میان شرایط زندگی کودکان در میان کشورهای عضو این سازمان قرار دارد.

    گزارش سال جاری سازمان همکاری اقتصادی و توسعه حاکی است، در حال حاضر از هر 7 کودک در کشورهای عضو آن، یک کودک در فقر به سر می برد.

    از سوی دیگر 10 درصد از کل کودکان در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی نیز در خانواده هایی زندگی می کنند که سرپرست‌ آن بیکار بوده و در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

    از زمان بحران های اقتصادی جهانی، ‌نرخ رشد فقر در دو سوم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه افزایش یافته و نرخ فقر در میان کودکان بیش از متوسط ان در کل جمعیت این کشورها بوده است.

    بر اساس گزارش منتشر شده، نابرابری در شرایط زندگی کودکان در میان کشورهای عضو این سازمان به دلیل پیشینه اقتصادی-اجتماعی خانواده های آنها رو به افزایش است.

    این گزارش می افزاید، کودکانی که در خانواده‌های با شرایط اقتصادی بهتر زندگی می کنند، سلامتی بیشتر، مهارت های بالاتر، مشارکت های مدنی مناسبتر و روابط بهتری با والدین و دوستان خود دارند.

    دانش آموزان با شرایط اقتصادی بهتر نه تنها در مدارس کمتر مورد زورگویی قرار می گیرند بلکه تعلق خاطر بیشتری نیز به مدارس دارند.

    این گزارش تأکید می کند که نابرابری در میان بزرگسالان کشورهای عضو این سازمان به ایجاد نابرابری در فرصت های موجود برای کودکان نیز منجر می شود.

    سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در گزارش خود تأکید می کند که نابرابری تحصیلی و محرومیت ها در میان کودکان با خانواده های توانمند و فقیر در ترکیه بسیار زیاد است.

    بر همین اساس، ‌کودکانی که دارای خانوادهای با شرایط اجتماعی- اقتصادی بهتری هستند، از رضایتمندی بیشتری از زندگی در ترکیه برخوردارند.

    از سوی دیگر شاخص خلاقیت و حل مسائل در میان کودکان ترک به طور کلی بسیار پایین تر از متوسط آن در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

    در حال حاضر 22.2 درصد از نوجوانان بین 15 تا 19 سال ترک نه در حال تحصیل، نه در حال کار و نه در حال آموزش دیدن هستند که این شاخص در مقایسه با متوسط 7.1 درصدی آن در میان کشورهای عضو این سازمان بسیار بالاتر است.

    ترکیه در دیگر شاخص ها نظیر بارداری نوجوانان، وزن پایین تولد در نوزادان، و مرگ و میز نوزادان از بدترین آمارها در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برخوردار است.

    این گزارش به صورت دوسالانه از سوی این سازمان منتشر شده و به شرایط زندگی در کشورهای عضو آن می پردازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی