عصر بازار

۲۰۰هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد

عصر اعتبار- مجموع یارانه نقدی پرداخت‌شده به مردم طی ۵۷ ماه گذشته (از دی‌ماه ۸۹ تا شهریور ۹۴) به‌علاوه جبرانی ۸۵هزار تومانی اسفند ۹۱ به بیش از ۲۰۰هزار میلیارد تومان رسید.

۲۰۰هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر،دولت دهم با پشتوانه مصوبه مجلس شورای اسلامی از آذرماه سال 89 اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را با هدف کنترل مصرف حامل‌های انرژی و توزیع بهینه یارانه‌ها آغاز کرد که از همان ابتدا پرداخت نقدی 45500 تومانی یارانه به‌میزان برابر به تمام جمعیت 75میلیون نفری با انتقاداتی همراه بوده که این انتقادها در دولت یازدهم به اوج خود رسید.

    در پاسخ به این انتقادها، مجلس شورای اسلامی به‌پیشنهاد دولت یازدهم در قانون بودجه سال 93 تبصره‌ای گنجاند که بر اساس آن دولت مکلف به حذف یارانه پُردرآمدها شد که این مهم در سال گذشته هرچند کلید خورد ولی عملیاتی نشد و مجموع حذف‌شدگان به 300هزار نفر نرسید.

    در پی اصرار کارشناسان و مجلسی‌ها و همچنین کسری حدود 18هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها، دولت در سال 94 روند حذف یارانه پُردرآمدها را با سرعت بیشتری در پیش گرفت که تاکنون شمار حذف شدگان به 2.1 میلیون نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری یارانه نقدی 6میلیون نفر حذف شود که صرفه‌جویی 3هزار میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی را به‌همراه خواهد داشت.

    نگاهی به آمار پرداخت یارانه نقدی به بیش از 75میلیون نفر در 57 ماه گذشته (از دی‌ماه 89 تا شهریور 94) به‌علاوه جبرانی 85هزار تومانی که در اسفند سال 91 پرداخت شد، نشان می‌دهد که میزان پرداخت یارانه نقدی تا کنون از مرز 200هزار میلیارد تومان گذشته است.

    بنا بر اعلام سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها، یارانه 45500 تومانی مهرماه نیز ساعت 24 روز یکشنبه 26 مهر واریز می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی