عصر بازار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان خبر داد

وام ۱۰۰ میلیونی ساخت به انبوه‌سازان با سود واقعی ۳۰درصد

عصر اعتبار- دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که از ابتدای تابستان ۹۴ پرداخت وام ۹۰ میلیونی ساخت به انبوه‌سازان توسط بانک مسکن آغاز شد،گفت:درصورت صنعتی‌سازی ۱۰ میلیون تومان به مبلغ وام افزوده می‌شود،اما با سود اسمی ۲۴ درصدی کسی تمایلی به این وام ندارد.

وام ۱۰۰ میلیونی ساخت به انبوه‌سازان با سود واقعی ۳۰درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  فرشید پورحاجت با یادآوری این‌که بانک مسکن از ابتدای تابستان امسال پرداخت وام 90 میلوین تومانی با سود 24 درصدی به انبوه‌سازان را آغاز کرد، اظهار کرد: در صورتیکه انبوه‌سازان از صنعتی سازی و فناوری‌های نوین در بخش ساخت و ساز استفاده کنند 10 میلیون تومان دیگر به مبلغ وام افزوده می‌شود و در مجموع 100 میلیون تومان وام ساخت پرداخت می‌شود.

    وی با بیان این‌که سود 24 درصدی این وام مانعی است که باعث می‌شود انبوه‌سازان تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند، افزود: البته این وام اسما 24 درصد سود دارد، چراکه انبوه‌سازان برای دریافت آن باید 15 تا 20 درصد مبلغ وام را در بانک سپرده‌گذاری کنند که در این حالت سود تسهیلات به بالای 30 درصد افزایش می‌یابد.

    وی با تاکید بر این‌که با سود 30 درصد ساخت و ساز برای انبوه‌سازان صرفه‌ اقتصادی ندارد، بیان کرد: برای استفاده از این تسهیلات درخواست کاهش هزینه دریافت وام را داده‌ایم، در این راستا نیز پیشنهاد داده‌ایم انبوه‌سازان و بانک مسکن با مشارکت یکدیگر "باشگاه مشتریان" را تعریف کنند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد: بر این اساس انبوه‌سازان را ترغیب می‌کنیم تا در بانک مسکن افتتاح حساب کرده و گردش مالی آنها در این بانک باشد.

    پورحاجت یادآور شد: در شرایط کنونی نه وام 90 میلیونی ساخت و نه وام 100 میلیونی به دلیل سود 24 درصدی مورد استقبال انبوه‌سازان قرار نگرفته است، واقعیت آن است که هیچکس حاضر نیست در این شرایط در بخش تولید مسکن سرمایه‌گذاری کند.

    وی خواستار اصلاح نرخ سود این تسهیلات برای رونق بخشید به بخش ساخت و ساز کشور شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی