عصر بازار

جنب‌ و جوش در بازار ارز همزمان با رونمایی از بسته خروج از رکود

عصر اعتبار- همزمان با آغاز نشست رونمایی از بسته خروج از رکود که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت برگزار شده است، فعالان بازار ارز تمامی حواسشان معطوف به انتشار خبرهای از این جلسه شده است.

جنب‌ و جوش در بازار ارز همزمان با رونمایی از بسته خروج از رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، همزمان با آغاز نشست رونمایی از بسته خروج از رکود که با حضور والی الله رئیس کل بانک مرکزی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت برگزار شده است، فعالان بازار ارز تمامی حواسشان معطوف به انتشار خبرهای از این جلسه شده است.

    مشاهدات خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد که بازار ارز، یک ساعت گذشته را بسیار آرام دنبال می‌کرد و این در حالی بود که با وجود آنکه نرخ دلالان از صرافان ارزان‌تر بود، دلالان و صرافان آنچنان مشتری به خود نبینند. نرخ آغازین دلالان برای فروش دلار، 3470 تومان بود که این نرخ 10 تا 15 تومان از نرخ صرافان رسمی ارزان‌تر بود.

    بازار ارز و سکه رفته‌رفته با نزدیک شدن به ساعت برگزاری رونمایی از بسته خروج از رکود اقتصادی  جنب و جوش بیشتری گرفته است و با فریادهای دلالان به معاملات فردایی روی آوردند. فریادهای دلالان همچون پتکی بر پیکره مرده بازار ارز کوبید و رونقی به بازار فردایی دلار به خصوص روز آینده وارد کرد.

    نرخ دلار و ارزهای پر مصرف همچون یورو و درهم با توجه به جنب و جوش بازار ارز، روند کاهشی ثبت کرده‌اند. نکته قابل توجه در ساعت فعلی بازار ارز، افزایش تماس‌های تلفنی دلالان است.

    البته در این بین دلالی  دست به خرید فردایی سنگینی زد که باعث شگفتی دیگر دلالان شد. در سوی دیگر بازار ارز و سکه نوسانگیری در هیجانات بازار بیشتر از معاملات فردایی به چشم می‌آید. زیرا دلالان در این نوسانگیری نرخ ارز، سودهای قابل توجهی داشته‌اند و از این موضوع بسیار خرسند هستند.

    برخلاف بازار ارز خیابان منوچهری، بازار ارز و سکه سبزه‌ میدان بازار بزرگ تهران، به دو بازار کاملاً مجزای ارز و سکه تقسیم شده است. با وجود آنکه نوسانگیری در بازار ارز به شدت مشاهده می‌شود، اما نرخ فروش دلار همچنان 3470 تومان است و دلالان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز مدعی هستند بازار هیچ تاثیری از رمزگشایی بسته خروج از رکود نداشته است.

    دلالان در صحبت‌های تلفنی خود به یکدیگر این سیگنال را می‌دهند که بازار ارز، تا یک ماه آینده روند نزولی در پیش خواهد گرفت. در حال حاضر که تهران میزبان بارش باران پاییزی است، معاملات ارز و سکه دستخوش تغییر قرار گرفت است و بازار تنها شاهد معاملات فردایی است.

    این معاملات در بین گروه‌های پنج‌نفره صورت می‌گیرد. نکته قابل توجه در معاملات روز جاری ارز و سکه، تمایل شدید دلالان به خرید دلار شنبه آینده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی