عصر بازار

مجید صفدری در مراسم تقدیر ازنمایندگان برتر:

عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است

عصر اعتبار: نخستین مراسم تقدیر از نمایندگان برتر استان‌های تهران و البرز بیمه «ما» با حضور مدیر عامل، هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.

عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰
  • مجید صفدری در مراسم تقدیر ازنمایندگان برتر:عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است
  • عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است
  • مجید صفدری در مراسم تقدیر ازنمایندگان برتر:عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است
  • مجید صفدری در مراسم تقدیر ازنمایندگان برتر:عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است
  • مجید صفدری در مراسم تقدیر ازنمایندگان برتر:عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، نخستین مراسم تقدیر از نمایندگان برتر استان‌های تهران و البرز با هدف تقویت و بررسی نقاط ضعف وقوت شبکه فروش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» به بیان نکات مهمی در خصوص ویژگی های فروش بیمه‌نامه، ویژگی های تبلیغات موثر و مشتری مداری در صنعت بیمه پرداخت.

مجید صفدری ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرتلاش شبکه فروش بیمه«ما» گفت : در عملیات بیمه‌گری نوین گسترش و توسعه فناوری اطلاعات، قدرت چانه زنی و انتخاب مشتری را بالا برده است بنابراین فروش بیمه‌نامه کسب مهارت‌های بازاریابی مدرن و افزایش دانش بیمه‌ای به صورت مستمر را می‌طلبد.

وی در ادامه در خصوص برندینگ در بازاریابی گفت : تبلیغات محیطی و تلویزیونی اجزای بازاریابی هستند نه هدف بازایابی. در برنامه عملیاتی بیمه«ما» تبلیغات هدفدار تبیین شده است و بر اساس شخصیت، رفتار، فرهنگ و تفکر مردم هر استان تبلیغات و برندینگ صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه «ما» همچنین ضمن اشاره به اینکه قیمت، محصول، مکان و تبلیغات از  عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی هستند گفت: آقای مک کارتی این 4 عنصر بازاریابی را برای محصولاتی که عینیت دارند تعریف کرده است. اما در مورد  بازاریابی محصولی مانند بیمه‌نامه که پیچیده و ناملموس است عناصری همچون محیط فیزیکی مناسب، ارزش آفرینی برای مشتری و پرسنل کارآمد نیز دخیل هستند.

مجید صفدری در خصوص مشتری مداری گفت : بیمه‌گذار در هنگام خرید بیمه‌نامه متحمل چهار هزینه می‌شود. اولین هزینه‌، هزینه ریالی است که با تحلیل ریسک به دست می آید و نمی توان کاهش داد. اما هزینه‌های دیگر همچون هزینه روانی، زمانی و انرژی را می‌توان با راهکار‌هایی همچون صدور به موقع بیمه‌نامه، ارائه مشاوره درست و  پرداخت به موقع خسارت کاهش داد. اگر این سه هزینه کاهش یابند برگ برنده فروش در دستان شماست.


به نام «ما» افتخار می کنیم

وی در ادامه  خصوص برنامه‌های آینده در راستای ارتقای شبکه فروش اضافه کرد: طرح صندوق نمایندگان تصویب شده است و در خصوص دفتر مناسب و وام شبکه فروش نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مجید صفدری مدیر عامل بیمه«ما» در پایان با اشاره به نام شرکت گفت: در دنیای مدرن مدیریت کار مشارکتی با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند. ما بودن در مدیریت یک تفکر است . و بدان معنی است که تمامی کارکنان اعم از نماینده فروش، مدیر امور شب، مدیر حقوقی و..در یک تیم به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند. بنابراین به نام «ما» افتخار می‌کنیم زیرا این تفکر، یک تفکر سیستمی است. چنین شبکه فروش موفقی نشان از پیاده شدن این تفکر است.


تحول در صنعت بیمه از کانال شبکه فروش صورت می گیرد

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت بهاری فر عضو هیات مدیره بیمه «ما» در خصوص شبکه فروش گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما بسیار پائین‌تر از میانگین جهانی است. 29 شرکت بیمه‌ای در کشور فعال هستند ولی نیاز‌های فعالان اقتصادی را به خوبی نتوانسته ایم پاسخ دهیم . بنابراین صنعت بیمه به تحولی اساسی نیاز دارد و اگر تحولی بخواهیم در این صنعت صورت دهیم تنها از کانال شبکه فروش امکان پذیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه گام اول بیمه «ما» در ایجاد تحول از شبکه فروش آغاز خواهد شد اضافه کرد: متاسفانه رقابت در بازار بیمه تنها از طریق کاهش نرخ حق بیمه بوده است در حالی که رقابت باید بر سر خدمات ارائه شده باشد. باید بتوانیم در بخش ارائه خدمات پذیرش مشتری و پرداخت خسارت موفق عمل کنیم.  و در این زمینه‌ها شبکه فروش نیاز به آموزش‌های ویژه‌ دارند.  ارائه آموزش های کاربردی به شبکه فروش از اولویت‌های این شرکت است.

بهاری فر همچنین با تاکید بر نهادینه سازی تعصب سازمانی در شبکه فروش در این باره گفت : این مسئله زمانی نهادینه می شود که اصل حسن نیت توسط نمایندگان رعایت شود . تمامی مزایا و معایب یک بیمه‌نامه به درستی برای بیمه‌گذار  شرح داده شود.  نمایندگان معرف هویت بیمه «ما» هستند و زمانیکه محصولات  بیمه‌ای را به خوبی شناخته و آن را به درستی معرفی کنند می‌توانند این هویت را به درستی منتقل کنند.

عضو هیات مدیره بیمه «ما» در ادامه با تاکید بر ارزش والای حرفه نمایندگی بیمه گفت: نمایندگان بیمه نباید تنها دغدغه فروش بیمه‌نامه را داشته باشند. زیرا شما سرمایه‌های ملی را بیمه می کنید و اگر بتوانید این سرمایه را با ارائه مشاوره مناسب بیمه‌کنید در رشد اقتصاد نقشی موثر خواهید داشت.  تا 5 سال گذشته تنها پنج هزار نماینده در کل کشور فعالیت داشتند و این امار امروز به 39 هزار نفر می‌رسد که نشان از ظرفیت بالقوه بالای صنعت بیمه دارد. بنابراین فضا برای فعالیت زیاد است .

بهاری فر در پایان گفت: شرکت بیمه«ما» در فروش بیمه‌نامه‌های عمر تاکید فراوانی دارد. به خصوص این بیمه‌نامه که مزیت‌های فراوانی دارد و تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. دیگر محصولات بیمه‌ای که فروش آن بسیار مهم است بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و مهندسی است . به یاد داشته باشیم که همه ما باید در راستای ارتقای برند «ما» تلاش و همت خود را به کار گیریم.


نمایندگان، معرف هویت «ما» هستند

امیرحسین قربانی معاون شبکه فروش و توسعه بازار بیمه«ما»  نیز در بخش دیگری از این مراسم به بیان نکات مهمی در راستای ارتقای شبکه فروش پرداخت.

وی گفت: یکی از جذاب‌ترین و در عین حال سخت‌ترین حرفه‌ها در دنیا فروش بیمه‌نامه است. جذاب از این لحاظ که حرفه‌ای بسیار ارزشمند است و منزلت فوق ‌العاده ای دارد..  پیچیده، زیرا کالایی ناملموس را می فروشید. کالایی که در آینده و در صورت وقوع یک سری شرایط برای مشتری بهره خواهد داشت. سازمان برای ارائه بیمه‌نامه فرآیند‌های مختلفی را طی می کندو ماحصل این فرآیند در دستان نمایندگان سپرده خواهدشد.  نمایندگان ، با ارائه و فروش محصول بیمه ای سازمان در واقع معرف هویت ما به شمار می روند. بنابراین لازم است در رفتار، نحوه پوشش و ارائه مشاوره تمامی استاندارد‌های لازم رعایت شود.

قربانی در ادامه اضافه کرد: اولین نکته ای که نماینده فروش بیمه نامه می‌بایست کسب کند انگیزه بالا است. دومین نکته تقسیم بازار است. باید دریابید که با توجه به توانایی‌ها و ارتباطاتی که دارید چه تقسیم بازاری می‌توانید تدوین کنید. قدرت چانه زنی، مذاکره مناسب، پشتکار و علاقه از دیگر توانایی‌هایی است که هر نماینده بیمه‌ای باید بتواند کسب کند.

معاون شبکه فروش و توسعه بازار در پایان با تاکید بر آنکه اعتقاد به محصولی که می فروشیم از اهمیت بالائی برخوردار است در خصوص برنامه اموزشی شبکه فروش گفت: با برنامه‌هایی که در بخش آموزش تدوین شده است ، به این نتیجه رسیده‌ایم که در حوزه های بازاریابی، مذاکره ، مشتری ‌مداری و...آموزش‌هایی به شبکه فروش داده شود. در این مقطع زمانی از آموزش در بحث فنی بیمه‌نامه فاصله خواهیم گرفت و آموزش‌های کاربردی را مد نظر قرار خواهیم داد.

تقدیر از نمایندگان برتر تهران و البرز

در پایان طی مراسمی ویژه از نمایندگان برتر در دو  حوزه  عمر و سرمایه گذاری و دیگر رشته ‌های بیمه‌ای تقدیر شد. در این مراسم لوح تقدیر به همراه جوایزی ارزنده توسط مجید صفدری مدیر عامل، حجت بهاری فر عضو هیات مدیره، مجید بنویدی معاون اجرائی و امیر حسین قربانی معاون شبکه فروش و توسعه به نمایندگان برتر استان‌های تهران و البرز اهدا شد.

گفتنی است اسامی این نمایندگان بدین شرح است: در رشته بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری استان تهران سیاوش صاحب جمع نیا ، فاطمه  هماتاش و وحید رحیمی درآباد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کرده اند.

همچنین برگزیدگان رشته عمر و سرمایه گذاری استان البرز به ترتیب سارا زند حقیقی ، سمیه درفشی و حمیده کرد هستند.

در دیگر رشته‌ها نیز سعید گنجعلی، فریبا بحری، زهره موسوی از استان تهران و مهدیه آذری،  علی ناصر ترابی و شهره کیان ترابی از استان البرز به ترتیب شایسته مقام اول تا سوم شدند.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی