عصر بازار

تاجران بازار طلا پیش بینی کردند

قیمت طلا سال آینده هم کاهشی خواهد بود

عصر اعتبار- تاجران بازار طلا پیش بینی کردند قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ نیز نزولی باشد و به طور متوسط به ۱۱۵۳ دلار در هر اونس برسد.

قیمت طلا سال آینده هم کاهشی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که انتظار می رود قیمت طلا در سال 2016 باز هم کاهش یابد و قیمت ها در ماه های باقیمانده از سال جاری میلادی، کاهش بیشتری را شاهد باشد.
    نظرسنجی به عمل آمده از 38 تحلیلگر و تاجر بازار طلا در طی 2 هفته گذشته حاکی از آن است که قیمت متوسط فلز زرد در سال آینده 1153 دلار خواهد بود که 8 درصد کمتر از نتایج نظرسنجی به عمل آمده در ماه جولای بوده است.
    بر اساس این نظرسنجی پیش بینی شده که قیمت طلا امسال به طور متوسط 1165 دلار و 50 سنت باشد که کمتر از پیش بینی 1193 دلاری سه ماهه قبلی است. از ابتدای سال جاری تاکنون، قیمت متوسط هر اونس طلا 1177 دلار بوده، اما انتظار می رود این رقم در سه ماهه پایانی سال به 1125 دلار کاهش یابد.
    جان ویبه، تحلیلگر موسسه جی اف ام اس در این باره گفت: «عوامل اصلی تداوم عملکرد نامتوازن بازار طلا عمدتا انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا و خریدهای فیزیکی ناامید کننده و در کنار تقاضای ضعیف برای سرمایه گذاری هستند... ما انتظار داریم قیمت طلا همچنان تحت فشار باقی بماند و قبل از پایان سال رکوردهای پایین جدیدی را به ثبت رساند.»
    قیمت طلا در سه ماهه سوم امسال 5 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد آن در طول یک سال بود. قیمت نقره نیز 7.8 درصد افت داشت. عامل کاهش قیمت طلا و نقره تقویت این احتمال بود که دوره نرخ های بسیار پایین بهره در آمریکا که موجب می شد هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها پایین باشد، در حال خاتمه یافتن است.
    هرچند احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی کاهش یافته و بیشتر احتمال این افزایش در سال آینده داده می شود، اما تجار همچنان معتقدند که فدرال رزرو به زودی اولین اقدام خود در افزایش نرخ بهره را صورت خواهد داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی