عصر بازار

ریزش قیمت ها در بازار ارز

عصر اعتبار- صرافان بازار ارز از آغاز روند کاهشی قیمت ها در بازار ارز و سکه همزمان با شروع معاملات روز جاری(یکشنبه) در چهارراه استانبول و میدان فردوسی خبر داده و می گویند قیمت ها در بازار ارز قرمز شده است.

ریزش قیمت ها در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار ارز و سکه همزمان با تایید برجام توسط شورای نگهبان و اعلام جزییات سیاست های جدید اقتصادی توسط مردان اقتصادی دولت در آغاز فعالیت خود با کاهش قیمت ها مواجه شده به نحوی که نرخ ها در این بازار روند نزولی به خود گرفته است.
    برهمین اساس نرخ دلار که روز گذشته سه هزار و 473 تومان تعیین شده بود تا این لحظه از معاملات با 18 تومان افت به 3455 تومان کاهش یافت.
    همچنین نرخ هر یورو در بازار آزاد با 30 تومان افت سه هزار و 940 تومان و هر پوند با 15 تومان کاهش 5 هزار و 335 تومان قیمت خورد.
    البته بازار سکه و طلا نیز از این تحولات بی نصیب نمانده و در حالی امروز با افت قیمت ها مواجه شده که نرخ هر اونس طلای جهانی همانند دیروز 1178 دلار است.
    قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 1500 و 4 هزار تومان تا این لحظه به 948 هزار تومان و 945 هزار تومان کاهش یافته است.
    هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز تا این لحظه با دو هزار تومان افت 473 هزار تومان و هر ربع سکه با سه هزار تومان افت 250 هزار تومان فروخته شد.
    هر سکه یک گرمی با دو هزار تومان کاهش 170 هزار تومان و هرگرم طلای 18 عیار نیز 96 هزار و 400 تومان خرید و فروش شد.
    البته ناگفته نماند در حالی بازار ارز امروز با افت قیمت ها مواجه شده که صرافان میدان فردوسی و پاساژ افشار معتقدند نه تنها تا پایان معاملات امروز بلکه در روزهای آینده نیز بازار ارز با افت قیمت ها مواجه می شود.
    البته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی روز گذشته از تک نرخی شدن ارز در اوایل سال 95 خبر داد و گفته بود: مقدمات اجرای این برنامه نیز در حال حاضر فراهم شدن است.
    وی ادامه داد: فضا و شرایط برای یکسان سازی نرخ ارز وجود دارد اما به دلیل ضرورت وجود کانال های ارتباطی بین المللی زمان اعلام شده برای تک نرخی شدن ارز 6 ماه بعد از عملیاتی شدن برجام است.
    برهمین اساس با توجه به تحولات بین المللی و داخلی اقتصاد ایران به نظر می رسد بازار ارز در روزهای آینده با تحولات قیمتی و کاهش قیمت ها مواجه شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی