عصر بازار

هفتمین همایش تحول در نگاه دی برگزار شد

عصر اعتبار- هفتمین همایش تحول در نگاه دی (روسای شعب) با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد.

هفتمین همایش تحول در نگاه دی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این همایش دو روزه که با حضور روسای شعب، معاونان و مدیران بانک برگزار شد، ضمن بررسی عملکرد شش ماهه نخست شعب سراسر کشور بانک  دی، برنامه‌های شش ماهه دوم بررسی و تببین شد.

    دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در این همایش با اشاره به تحولات اقتصادی کشور و ابراز امیدواری نسبت به رونق اقتصادی با تدابیر دولت به موضوع کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود بانکی اگر همراه با کاهش نرخ تورم باشد امکان پذیر خواهد بود.

    وی تصریح کرد: اگر در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی تنها به عامل کاهش نرخ سود توجه شود و به سایر عوامل نظیر میزان سپرده قانونی، برداشت از منابع بانک مرکزی، بازار بین بانکی متوازن و مواردی از این دست توجه نشود این کاهش به تنهایی نقش موثری در شرایط اقتصادی کشور نخواهد داشت.

    شفیع‌زاده ادامه داد: علاوه بر این باید فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام شود و اراده جمعی و انتظارات معقول میان فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.

    به گفته وی یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد این است که فعالان اقتصادی یا سازمان‌ها و بنگاه‌هایی که منابع اصلی پول را در اختیار دارند، آن را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای دریافت نرخ سود بیشتر با بانک‌ها چانه زنی می‌کنند.

    مدیرعامل بانک دی ادامه داد: این درحالی است که اگر همه با هم برای بهبود اقتصاد، توسعه تولید و اشتغالزایی تصمیم بگیریم می‌توان نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات را به راحتی کاهش داد تا تولید توجیه اقتصادی یابد ولی اگر در این زمینه تنها انتظار از بانک‌ها باشد دچار آسیب می‌شویم.

    وی اظهار امیدواری کرد که با تدابیر در نظر گرفته شده بتوان تحرک بیشتری در اقتصاد ایجاد کرد تا خروج از رکود با شرایط بهتری انجام شود.

    مدیرعامل بانک دی همچنین درباره برنامه‌های بانک برای برطرف کردن چالش کمبود تقاضا در بازار اظهار کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که بتوانیم به ویژه از صادرات غیرنفتی حمایت کنیم، هرچند همواره این رویکرد تقویت شده و برهمین اساس همکاری مناسبی با صندوق ضمانت صادرات داریم.

    شفیع‌زاده همچنین در ادامه این همایش با ابراز رضایت از عملکرد روسای شعب و فعالیت آنها در چارچوب برنامه‌های ابلاغی تصریح کرد: معدل عملکرد شعب به نسبت راضی کننده است اما نتیجه نهایی در پایان سال مشخص خواهد شد و این تلاش بیشتری را می‌طلبد.

    وی با بیان اینکه از روسای شعب انتظارات زیاد است، اهتمام بیشتر روسای شعب و توجه آنها به امر مشتری مداری را خواستار شد.

    شفیع‌زاده مدیریت اقتصادی شعب را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیریت اقتصادی شعبه هم به جذب منابع معطوف است و هم تخصیص منابع. مدیریت این موضوع از حداقل انتظاراتی است که ما از روسای شعب و همکاران آنها داریم.

    در ادامه این همایش معاونان و مدیران ادارات مستقل ضمن ارائه برنامه‌های خود، چارچوب کلی فعالیت‌های بانک در شش ماهه دوم سال را تبیین کردند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی