عصر بازار

طلا به ۱۱۷۱ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا پس از کاهش حدودا ۱.۲ درصدی در ۳ جلسه گذشته، امروز در رقم ۱۱۷۱ دلار و ۷۵ سنت معامله شد.

طلا به ۱۱۷۱ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا پس از سه جلسه کاهشی که ناشی از تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری بود، امروز ثابت بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش حدودا 1.2 درصدی در 3 جلسه گذشته، امروز در رقم 1171 دلار و 75 سنت معامله شد.
    هفته گذشته تقویت این گمانه زنی که فدرال رزرو امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین رقم در 3 ماه و نیم گذشته برسد. اما پس از انتشار گزارش های قوی از اقتصاد آمریکا و با توجه به ناتوانی طلا در عبور از مرز 1200 دلار، افزایش قمیت های هفته گذشته تداوم نیافت.
    یک تاجر فلزات گرانبها در سیدنی گفت: «در طی روزهای اخیر ابهام بیشتری در مورد زمان افزایش نرخ بهره به وجود آمده و این به طلا کمک نمی کند.» وی افزود: «بازار طلا دارد تحولات ارزش دلار را دنبال می کند.»
    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی بالاترین رقم در بیش از یک هفته گذشته بود. تقویت ارزش دلار موجب می شود طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.
    وانگ تائو، تحلیلگر فنی گفت، طلا ممکن است از رقم 1168 دلار پایین تر بیاید و به سطح حمایتی بعدی یعنی 1155 دلار نزدیک شود.
    به گوش رسیدن پیام های متفاوت از بانک مرکزی آمریکا در هفته های اخیر، سرمایه گذاران را سردرگم کرده است.
    جانت یلن، رئیس فدرال رزرو و دیگر مقامات گفته اند که انتظار دارند افزایش نرخ بهره تا پایان امسال مورد نیاز باشد، اما هفته گذشته دو تن از روسای شعب فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره هشدار دادند. بانک مرکزی امریکا حدود 7 سال است که نرخ بهره را در نزدیکی صفر نگه داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی