عصر بازار

در یک نشست مشترک انجام شد

رایزنی اتاق بازرگانی با سفرای ۹ کشور اروپایی برای تسهیل تجارت

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران خطاب به سفرای ۹ کشور اروپایی گفت: یکی از مشکلاتی که پیش روی توسعه تجارت ایران با کشورهای اروپایی وجود دارد صدور روادید و تاخیر در ارائه آن است که ایران انتظار دارد سفرای اروپایی برای رفع آن اقدام کنند.

رایزنی اتاق بازرگانی با سفرای ۹ کشور اروپایی برای تسهیل تجارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری در نشست دوستانه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با سفرای 9 کشور اروپایی اظهار کرد: خوشبختانه امروز دیوار بی‌اعتمادی میان غرب و ایران فروریخته است و پس از 12 سال تحریم، امکانی ایجاد شده تا دو طرف در فضایی به دور از التهاب به گفت‌وگو برای توسعه روابط اقتصادی بپردازند.

    وی افزود: لغو تحریم‌ها در سازمان ملل و صدور فرمان لغو تحریم‌ها در اتحادیه اروپا و همچنین تصویب توافق هسته‌ای در سنای آمریکا و تایید همین توافق در مجلس ایران نشان می‌دهد که همه کشورها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در جهان نوین نمی‌توان از پس دیوارهای بلند بی‌اعتمادی به تجارت و کسب و کار و زندگی پرداخت.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اقتصاد کشورهای اروپایی نیز به ایران به عنوان یک قطب باثبات و رو به توسعه در منطقه خاورمیانه نیاز دارند و آنچه که امروز در مورد توسعه روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای اروپایی گفته می‌شود بر اساس همین اصل منفعت دو طرفه بنیان گذاشته شده است.

    خوانساری با بیان اینکه اقتصاد اروپا به طور حتم به ایران نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ایران در منطقه پر از آشوب خاورمیانه جزیره‌ای از ثبات و آرامش است که این امر شرایط حضور کمپانی‌های اروپایی در ایران برای همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری در کشور ما فراهم کرده است.

    وی افزود: با سرمایه‌گذاری مشترک در ایران می‌توانیم بخشی از تولیدات خود را به تمامی کشورهای منطقه صادر کنیم. اقتصاد اروپا باید بداند که ایران تنها بازاری 80 میلیون نفری نیست و از طریق این کشور امکان دسترسی به بازارهای منطقه‌ای به سادگی امکان‌پذیر است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران خطاب به سفرهای 9 کشور اروپایی گفت: به طور حتم چنین فرصتی برای شما در اروپا و برای ما در ایران سودمند و مفید است و در نهایت نتیجه برد - برد برای فعالین اقتصادی دو کشور فراهم می‌کند.

    خوانساری اظهار کرد: ما به دنبال چهارچوبی مدون برای همکاری‌های مشترک با کشورهای اروپایی هستیم همچنین در صورتی که کشورهای اروپایی و کمپانی‌ آنها آمادگی انتقال دانش فنی و تکنولوژی خود را به ایران داشته باشند اتاق تهران شرایط ورود آنها را فراهم می‌کند.

    وی افزود: فهرست خدمات و اطلاعات اقتصادی کشورهای متبوع با برقراری ارتباط دو سویه بین رایزنان اقتصادی سفارت اتاق تهران در اختیار طرفین قرار می‌گیرد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین خطاب به سفرای کشورهای اروپایی گفت: از کشورهای اروپایی انتظار می‌رود که حداقل دو ماه قبل از ورود هیئت‌های تجاری خود به ایران اطلاع‌رسانی لازم را به اتاق تهران از طریق سفارتخانه‌ها انجام دهند.

    خوانساری در پایان گفت: یکی از مشکلات تجارت ایران با کشورهای اروپایی که کماکان پابرجاست موضوع صدور روادید و تعیین وقت سفارتخانه‌های متبوع برای بازرگانان است که انتظار می‌رود این موانع برداشته شود.

    در این نشست 9 نفر از سفرای کشورهای اسپانیا، هلند، نروژ، آلمان، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، مجارستان و بلژیک حضور داشتند و با بازرگانان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو