عصر بازار

کاهش قیمت نفت اقتصاد عربستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است

۹۰میلیارد یورو کسری بودجه

عصر اعتبار- روزنامه اسپانیایی نوشت: کاهش حدود ۶۰درصدی قیمت نفت که تقریباً از تابستان سال ۲۰۱۴ شروع شد، اقتصاد عربستان سعودی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

کاهش قیمت نفت اقتصاد عربستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،این کشور برای اولین بار از سال 2007 میلادی، در ماه ژوئیه سال جاری به انتشار 5ر3 میلیارد یورو اوراق قرضه دست زد. این امر نمایانگر نیازمندی های نقدینگی عربستان است که 80 درصد درآمدهایش از فروش نفت تامین می شود.
    استراتژی ارزان نمودن بهای نفت، باعث بروز مشکلاتی برای بودجه عربستان سعودی شد به نحوی که صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند، این کشور امسال متحمل کسری بودجه ای برابر با 90 میلیارد یورو خواهد شد.
    این روزنامه می افزاید: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های اسپانیایی طرح های بزرگی را مانند متروی ریاض و یا قطار تندرو در عربستان به عهده دارند، نگرانی شرکت های مزبور (بابت دریافت مطالبات حال و آتی خود) افزایش یافته به نحوی که شرکت اسپانیایی احداث خطوط 4، 5 و 6 متروی ریاض، اعلام کرده تا کنون در این رابطه هیچ مشکل مالی نداشته اما ممکن است که در آینده مشکلات پرداخت آغاز شود.
    البته نباید فراموش کرد که شرکت تولید کننده واگن های قطار تندرو در ماه ژوئیه سال جاری میلادی متحمل متوقف شدن این تولیدات به بهای 186 میلیون یورو به بهانه «منافع ملی» عربستان شد. در این رابطه، عربستان به دلیل ضعف بودجه، قادر به پرداخت هزینه خرید قطارها نبود و کار اسپانیایی ها را متوقف کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی