عصر بازار

پیام مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهداء، امام حسین (ع)

عصر اعتبار- پیام مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت ماه محرم : عاشورا نهضت جاودانه تاریخ است.

پیام مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهداء، امام حسین (ع)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، برآمده از اندیشه متعالی اسلام،‌ امر به معروف و نهی از منکر و تداوم راه و سلوک نبی مکرم اسلام (ص). بی تردید آنچه از این واقعه بزرگ می توان درس گرفت و در واقع مهم ترین عوامل جاودانگی محرم و حرکت عظیم سید الشهدا (ع)، زنده نگاهداشتن اسلام و مبانی ریشه ای و اعتقادی آن است که اگر نگاه نافذ امام حسین (ع) و دور اندیشی ایشان نبود چه بسا امروز با این صلابت و هیمنه،‌ در جهان معاصر با همه پیچیدگی ها و ظرایف و نکاتش،‌ از شریعت اسلام جز نامی نمی ماند و تدبیر دشمنان در عقیم ساختن دین مبین اسلام،‌ به ثمر می نشست .

    تاسوعا و عاشورا یک جنبش تاریخی عظیم است و نباید صرفاً از منظر قیامی علیه جبار زمان به آن نگریست. جنبشی است علیه ظلم و بی عدالتی و علیه بی مبالاتی نسبت به دین . تن ندادن به کسوت ها و مناصب دنیوی برای مدتی بیشتر زیستن و همزیستی با ظلم. امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اگرچه مرگ را در پیش چشمان خود می دیدند، اما هرگز حاضر نشدند از اصول اعتقادی و عقاید راستین خود برای اعتلای اسلام دست بکشند.توجه و تأکید آن حضرت به اقامه نماز در سخت ترین شرایط،‌ پیام روشن عاشوراست و بر همه ما فرض است به تأسی از مولایمان ابا عبدالله الحسین (ع) به اقامه نماز اول وقت اهمیت بدهیم و همواره نیایش و راز و نیاز با خدای خود را بر همه امور ارجح بدانیم. امروز رسالت همه ما پیروی راستین از منش و سلوک امام حسین (ع) است. باید سنت نبوی و تأکید شده امر به معروف و نهی از منکر را که توصیه موکد قرآن کریم است و برای پیشگیری امت اسلام و مومنان از غلتیدن در گناه و خطا، لازم و ضروری است ، پاس بداریم.
    ایام محرم فرصت مناسبی برای تهذیب نفس است. رهایی از بند دنیا و دل¬دادن به مولایمان امام حسین (ع). باید از قید تن رها شد، دلها را به صحرای کربلا برد؛ آنجا که عظیم ترین حادثه تاریخ شکل گرفت و بشریت در غم هجران و شهادت مظلومانه جمعی از پاکباخته ترین و نجیب ترین انسان های عالم گریست.
    امید است عزاداری های همه هموطنان ارجمندم در این ایام سوگواری مقبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو