عصر بازار

اونس دوباره سقوط کرد

عصر اعتبار- اونس طلا که روز دوشنبه ۸ دلار افت و روز سه‌شنبه ۵ دلار رشد را تجربه کرده بود، روز چهارشنبه را با نوسان پیرامون قیمت نهایی دومین روز هفته آغاز کرد، اما در ادامه روز به کانال ۱۱۶۰ دلار سقوط کرد. اونس که در مقطعی از این هفته به محدوده ۱۱۸۰ دلار هم رفته بود، روز گذشته تا ساعت ۷ بعدازظهر به وقت تهران به قیمت ۱۱۶۵ دلار رسید، گرچه هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.

اونس دوباره سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، افت روز سه‌شنبه، اونس را به قیمت 1175 دلار رساند، افتی که عمدتا ناشی از تاثیرگذاری تحلیل‌های فنی کوتاه‌مدت بود. تصویر فنی طلا و نقره در هفته‌های گذشته با بهبود روبه‌رو بوده و افزایش تقاضا را به‌همراه داشته است. روز سه‌شنبه همچنین افت شاخص دلار عامل مهمی برای رشد ارزش طلا بود. البته شاخص دلار بعد از انتشار آمار خانه‌های تازه‌ساز آمریکا با رشد روبه‌رو شد و اونس را از اوج روزانه پایین آورد. تعداد خانه‌های تازه‌ساز آمریکا در ماه سپتامبر 5/ 6 درصد داشته که بسیار بهتر از رقم مورد انتظار 8/ 1 درصدی بود. روز سه‌شنبه بهای نفت خام هم با کاهش روبه‌رو شد. دیگر خبر روز سه‌شنبه، کاهش 4/ 0 درصدی بهای مصرف‌کننده آلمان در ماه سپتامبر بود که بدتر از انتظارها بود. این آمار از بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا می‌تواند به معنای فشار بیشتر بر بانک مرکزی اروپا برای اتخاذ سیاست‌های تحریکی بیشتر باشد.

    اونس روز چهارشنبه را با نوسان‌های افزایشی آغاز کرد، اما بعد از ظهر تشدید رشد دلار و افزایش فروش‌های فنی به بازگشت اونس به محدوده 1160 دلار منجر شد. همزمان بهای نفت خام کاهش را تجربه کرد. بازارهای سهام اروپا روز چهارشنبه تحت تاثیر دو عامل با افت روبه‌رو شدند، اما کمکی به طلا نکردند. شاخص‌های اروپایی عمدتا به گزارش‌های درآمد شرکت‌ها در سه ماه سوم سال 2015 که کاهش درآمدها را نشان می‌دادند و همچنین شدیدترین کاهش شاخص‌های سهام چین در یک ماه گذشته واکنش نشان دادند. این کاهش هم کمک چندانی به طلا نکرد؛ زیرا معامله‌گران همچنان در انتظار داده‌های تازه درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو هستند. آمار خوب و بدی که در هفته‌های گذشته از اقتصاد ایالات‌متحده منتشر شده ابهام درباره زمان افزایش نرخ بهره وجوه فدرال را افزایش داده است. روز چهارشنبه بازار طلا به نشست اوپک نیز توجه داشت. نتیجه این نشست تا زمان تنظیم این گزارش منتشر نشده بود، اما دور از ذهن است که کشورهای عضو این سازمان نفتی، تولید خود را افزایش داده باشند.

    صبح چهارشنبه تازه‌ترین تحلیل فنی «اف‌اکس استریت» نشان می‌داد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت بین 1167 تا 1180 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه اینترنتی، در حالی که کاهش ارزش دلار آمریکا و افت شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی بر افزایش قیمت طلا تاثیر داشته، نشست بانک مرکزی اروپا که امروز پنج‌شنبه برگزار می‌شود نیز می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا باشد. تحلیل فنی نشان می‌داد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1177 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد به‌زودی تا 1180 دلار نیز افزایش خواهد یافت و در صورت شکسته شدن این سطح نیز مسیر لازم برای دستیابی به سطح 1200 دلاری فراهم می‌شود. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه‌مدت 1175 دلار بود و وقتی این سطح شکسته شد قیمت طلا تا 1165 دلار کاهش یافت. از سوی دیگر «کامرز بانک» آلمان در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی 2015 میلادی به 1150 دلار خواهد رسید. به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو، کامرز بانک آلمان اعلام کرده است که قیمت جهانی طلا تا 6 ماه نخست 2016 میلادی به بیش از 1200 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت. در گزارش کامرز بانک آمده است: «روند باثبات افزایش قیمت طلا تا زمانی که نگرانی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از بین نرود، آغاز نخواهد شد. تا زمانی که سایه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو روی بازار وجود دارد، نمی‌توان نسبت به روند صعودی پایدار قیمت طلا چندان خوش بین بود.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو