عصر بازار

مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون:

قراردادهای سفید امضا ممنوع

عصر اعتبار - مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قراردادهای سفید امضا ممنوع است و با کارفرمایان متخلف در سطح کشور برخورد می شود.

قراردادهای سفید امضا ممنوع
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، مهناز آقامحمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان نرگس شهرستان خرمدره در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قراردادهای سفید امضا قراردادهایی هستند که غیر قانونی از سوی بعضی کارفرماها در اختیار کارگران قرار داده می شود، افزود: در بدو استخدام کارگران ملزم و اجبار به اجرا و امضای این نوع قراردادها می شوند.

    وی تاکید کرد: قراردادهای سفید امضا از سوی معاونت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته نیست، ممنوع بوده و این موضوع به تمامی کارفرماهای سراسر کشور اعلام شده است که در صورت گزارش با متخلفان برخورد جدی می شود.
    آقامحمدی افزود: کارگران در صورت بروز چنین وضعیتی می توانند برای رفع مشکل خود در این بخش به روابط کار ادارات کار مراجعه و دادخواست و شکایت خود را اعلام کنند که از طرف کارشناسان مربوطه موارد تحت پیگیری قرار گرفته به صدور رای منجر و حتی متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد برخی مشکلات برای زنان در محل کار از سوی کارفرمایان با دلایل مختلف افزود: به تازگی دستورالعملی در این بخش صادر شده و بر این اساس کارفرمایانی که بانوانی که باردار بوده و یا بعد زایمان دوباره به محل کار باز می گردند را اخراج می کنند به شدت برخورد می شود.
    وی یادآوری کرد: طی دو سال گذشته زنانی که از سوی کارفرمایان خود اخراج شده اند با موارد برخورد و حتی به صدور رای و بازگشت به کار نیز منجر شده است.
    وی در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت: معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدلی را در این بخش طراحی کرده است که در صورت اجرایی شدن آن درصدد هستیم تمامی مشاغل در این حوزه بازتعریف و بسیاری از مشکلات این بخش رفع می شود.
    مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان بر اساس قانون کار نمی توانند وارد مشاغل سخت و زیان آور شوند چون با شرایط جسمی آنها مطابقت ندارد و در مدل طراحی شده این موارد نیز بررسی می شود.
    شهرستان خرمدره با جمعیت 65 هزارو 166 نفر معادل 4/6 درصد از جمعیت کل استان زنجان درفاصله 75 کیلومتری جنوب مرکز این استان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو