عصر بازار

یک مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی عنوان کرد

افزایش ۳۳ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دو سال گذشته

عصر اعتبار- مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: با افزایش ۳۳ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دو سال گذشته، هم‌اکنون ۱۲ هزار تشکل در سطح کشور فعالیت دارند.

افزایش ۳۳ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دو سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، دلاور نظری در حاشیه بازدید از سرای سالمندان نرگس شهرستان خرم‌دره، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 12 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد که وظیفه اصلی آن‌ها آشنا ساختن حقوق کارگران، اختیارات و تعهدات آن‌ها نسبت به کارفرما و در نهایت آشنا کردن کارگران با حقوق صنفی خود است.

    وی افزود: در دولت یازدهم و با توجه ویژه‌ای که به این تشکل‌ها صورت گرفت، شاهد افزایش بیش از سه‌هزار تشکل که در مجموع 33 درصد تشکل‌ها را به خود اختصاص می‌داد، بودیم.

    نظری با اشاره به اینکه تشکل‌ها هم‌اکنون از قدرت زیادی برخوردارند، تصریح کرد: با توجه به ماده 18 قانون کسب و کار، این تشکل‌ها با حضور در شورای عالی کار در تعیین دستمزدها و مسائل ایمنی محیط کار نقش مهمی را دارند.

    این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان کمیته‌های تصمیم‌گیری سه جانبه و شریک اجتماعی هستند که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد.

    مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: از سال 1369 که قانون کار اجرایی شده به قدری مشکلات حاشیه‌ای برای واحدهای تولیدی به وجود آمده که مسائل قانون کار را به عنوان اولویت مانع کسب و کار نمی‌دانیم و اگر هم باشد در رده‌های بسیار پایین است.

    نظری خاطرنشان کرد: قانون کار یک قانون حمایتی است که کارگر و کارفرما را مورد حمایت خود قرار می‌دهد و هم‌اکنون چالش عمده‌ای در این زمینه وجود ندارد و رقابت‌های گذشته هم تبدیل به رفاقت شده و هر یک در چارچوب مقررات فعالیت دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی