عصر بازار

هزینه تور مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر یزد، چند؟

عصر اعتبار- هزینه تور شهر یزد که ویژه تاسوعا و عاشواری حسینی است ۳۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه تور مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر یزد، چند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، نخل‌گردانی، طبق‌کشی، طشت‌گذاری، دسته‌های شاخسی واخسی، زارخاک، گل‌مالی، بیل‌زنی و... تنها مشتی از خروارها جلوه‌ها و مراسم‌های عزاداری است که مردم شهرهای مختلف ایران در این روزها و شب‌های عزای سید و سالار شهیدان انجام می‌دهند.

    محرم و عاشورا در فرهنگ مذهبی شیعه‌ها همواره جایگاه خاص و برجسته‌ای دارد و زمینه ساز مجموعه‌ای از سنت‌ها و مراسم‌هایی است که در طول تاریخ به عنوان میراثی معنوی نسل به نسل و سینه به سینه به دیگران منتقل می‌شود. اینها گوشه‌‌ای از آداب و رسومی است که مردم اقلیم‌های مختلف در شهرهایشان برگزار می‌کنند.

    بر اساس این گزارش، شکوه عزاداری مردم سرزمین بادها و بادگیرها در سوگواری روز عاشورا، آیین نخل‌برداری است. در یزد، نخل را به شکل تابوت سیدالشهدا(ع) یا نمادی از یکی از شهدای کربلا درمی‌آورند. نخلی از جنس چوب و به شکل برگ درخت یا سرو که هیچ شباهتی به درخت نخل ندارد، اما به این نام خوانده می‌شود.

    مراسم نخل‌برداری از ویژگی‌های منحصر به فرد محرم و عزاداری در یزد است که با همکاری و همیاری اهالی در تمام مراحل مراسم، از کمک مالی و تهیه چوب و دیگر وسایل آن گرفته تا کمک در تزئین و علم کردن آن و حمل آن در روز عاشورا برگزار می‌شود.

    بسیاری از افراد به دیدار از شهرهای مختلف و دیدن شیوه عزاداری آنها در این ایام علاقه‌مند هستند، به همین منظور برخی از تورهای گردشگری با عنوان تور ویژه تاسوعا و عاشورا، تورهایی به شهرهای مذهبی که آداب و رسوم خاصی در عزاداری امام حسین علیه‌السلام دارند، آماده کرده‌اند که شهر یزد به دلیل مذهبی‌ بودن مردمانش از جمله این شهرهاست.

    در این تورها بازدید از برخی مناطق تاریخی شهر یزد نیز در نظر گرفته شده و دیدن مراسم ویژه تاسوعا و عاشورای شهر یزد در اولویت برنامه این تورها قرار دارد، زیرا این تور ویژه این ایام است.

    دیدار از بزرگ‌ترین مراسم نخل‌گردانی دنیا، مسجد جامع، محله فهادان، میدان امیر چخماغ، مسجد جامع نایین، گبری قلعه و کارگاه عبابافی از مناطق مورد بازدید توسط این تور است.

    هزینه این تور سه روزه، 325 هزار تومان در نظر گرفته شده و وسیله نقلیه اتوبوس توریستی است؛ صبحانه، ناهار و عصرانه نیز توسط تور تهیه می‌شود و محل اقامت هتلی 3 ستاره در یزد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی