عصر بازار

سعید لیلاز ؛

از دی و بهمن آثار مثبت رفع تحریم ها ظاهر می شود

پیش بینی رشد ۳ تا ۵ درصد برای سال ۹۵

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی با تأیید مجموعه اقدامات و سیاست های اقتصادی دولت پیش بینی کرد که اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۵ به رشد ۳ تا ۵ درصدی برسد.

از دی و بهمن آثار مثبت رفع تحریم ها ظاهر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جماران، سعید لیلاز  در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی وضع اقتصاد کشور پس از رفع تحریم ها، اظهار کرد: من امیدوار هستم که از دی و بهمن ماه سال جاری آثار مثبت سیاست های اقتصادی دولت از جمله رفع تحریم ها ظاهر شود.

    وی افزود: پیش بینی می کنم پس از رفع تحریم ها تا 2 ماه آینده، مجموع رشد اقتصادی سال 1394صفر یا منفی نباشد، زیرا در یکسال اخیر دولت ماهانه 2 میلیارد دلار بابت سقوط قیمت نفت خام جهانی از دست داده  لست.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این رقم 2 و نیم برابر کل بودجه عمرانی دولت است و با توجه به این موضوع همین که رشد اقتصادی منفی یا صفر نشده است، نقطه مثبت در کار دولت است. بنابراین از دی تا بهمن امسال پیش بینی رشد اندک و برای کل سال در حد یک یا 2 درصد و برای سال 1395 پیش بینی3 تا 5 درصد رشد اقتصادی دارم.

    لیلاز  سیاست های اقتصادی دولت، رفع تحریم ها و آزاد شدن اموال بلوکه شده را از دلایل پیش بینی خود در خصوص رشد اقتصادی کشور برشمرد.

    وی گفت: مبلغ 7500 میلیارد تومانی که دولت قرار است از هفته آینده از منابع فروش نفت خام به پیمانکاران بدهد، احتمالا پول جدیدی است که نه از استقراض از بانک مرکزی، بلکه ناشی از بخشی از آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی