عصر بازار

وام پژوهانه به کدام دسته از دانشجویان تعلق نمی گیرد؟

عصر اعتبار- رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در صورتی که سنوات دانشجوی دکتری از ۸ سال بگذرد، بعد از پایان ۸ نیمسال مشمول دریافت وام دکتری نخواهد بود.

وام پژوهانه به کدام دسته از دانشجویان تعلق نمی گیرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت در سوالی مطرح کرده است: پس از قطع شدن پژوهانه و تبدیل آن به وام، این وام به دانشجویان سال آخر تعلق نگرفت. چرا این اتفاق افتاده است؟

    ذوالفقار یزدان مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پاسخ به این سوال می گوید: دانشجویانی که طرح خود را به تصویب رسانده اند بعد از تصویب تا پایان ترم 8 می توانند تقاضای وام ویژه دکتری کنند.

    او ادامه داد: برای اعطای این وام هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و وام به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

    یزدان مهر در پایان گفت: البته در صورتی که سنوات دانشجو از 8 نیمسال بگذرد بعد از پایان 8 نیمسال مشمول دریافت وام دکتری نخواهد بود.

    گفتنی است پژوهانه دوره دکتری از سال 93 قطع و جای خود را به وام ویژه دکتری تخصصی داده است که این وام ویژه با اهدافی مشابه اعطای پژوهانه دکتری (حمایت از دوره های دکتری، کاهش دغدغه دانشجویان، ارتقاء بهره وری، بالابردن سطح کیفی تحصیل، بهره برداری بهتر از ظرفیت علمی نسل جوان به معاضدت با این دوره ها و افزایش انگیزه در جامعه دانشجویی) پرداخت می شود با این تفاوت که برخلاف پژوهانه بلاعوض نیست و دانشجویان ظرف سه سال پس از فراغت از تحصیل باید نسبت به بازپرداخت اقساطی آن اقدام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی