عصر بازار

واکنش دبیر انجمن انبوه‌سان به وام‌های جدید مسکن

این وام‌ها مشکل مسکن را پیچیده‌تر می‌کند

عصر اعتبار- دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان با بیان این‌که افزایش وام ۳۵ میلیونی خرید مسکن یا افزایش وام ۱۰ میلیونی جعاله در تحریک تقاضا بی‌تاثیر است، راهکارهایی همچون لیزینگ مسکن و سهام پروژه را برای رونق بازار مسکن پیشنهاد کرد.

این وام‌ها مشکل مسکن را پیچیده‌تر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، احمد تولا اظهار کرد: با افزایش وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن به 60 میلیون تومان یا افزایش وام جعاله از 10 به 20 میلیون تومان اتفاق خاصی در صنعت ساخت و ساز رخ نمی‌دهد؛ چرا که این پول‌ها، رقم چندانی نیستند که بتوانند قدرت خرید مردم را افزایش دهند.

    وی افزود: ممکن است کسانی که پروژه‌های نیمه تمام دارند از این تسهیلات استفاده کنند اما اگر در پایان تحرکی ایجاد نشود و قدرت خرید متقاضیان بالا نرود این وام‌ها روی دست سازندگان می‌ماند و آنها را با معضل مواجه می‌کند.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان، حداقل رقمی که می‌تواند در بخش ساخت و ساز تحرک ایجاد کند را 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی متوسط قیمت دانست که معادل 80 تا 100 میلیون تومان است.

    تولا با بیان این‌که متاسفانه با توجه وضعیت اقتصادی کشور، بسیاری از خریداران و سازندگان مسکن تصور می‌کنند فقط وام چاره‌ساز است، گفت: سازندگان مسکن به امید وام می‌سازند و خریدران به امید وام می‌خرند. این عادتی است که جا افتاده و به نظر من تفکر اشتباهی است.

    وی پیشنهاد کرد: باید تغییر نگرش ایجاد شود و در بخش مسکن از راهکارهایی همچون لیزینگ مسکن یا سهام پروژه استفاده کنیم.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان درخصوص سهام پروژه توضیح داد: در این طرح پروژه‌هایی تعریف و سهام آن با طول مدت زمان مشخص به مردم فروخته می‌شود. در این صورت بعضی مردم که امکان خرید مسکن ندارند ولی پول‌های سرگردانی دارند که صرف مخارج غیرضروری یا سپرده‌گذاری در بانک می‌کنند می‌توانند سهام پروژه‌های مسکن را خرید و فروش کنند. این اقدامی است که می‌تواند به رونق بخش مسکن منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو