عصر بازار

به ابتکار بانک اقتصادنوین برگزار می‌شود؛

جشنواره نقد حوزه نظام بانکی - با محوریت بانک اقتصادنوین

عصر اعتبار- جلسه هماهنگی جشنواره "نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین" با حضور اعضای کمیته داوران، شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل این بانک برگزار شد.

جشنواره نقد حوزه نظام بانکی - با محوریت بانک اقتصادنوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسن معتمدی مدیرعامل این بانک در این مراسم با بیان اینکه بانک اقتصادنوین با برگزاری این جشنواره خود را در معرض نقد منصفانه و حرفه‌ای قرار داده است، گفت: نقد منصفانه و حرفه‌ای زمینه پیشرفت و شناخت نقاط ضعف و قوت و بهبود سازمان را فراهم می‌کند.
    وی با اشاره به اینکه در دوره کنونی نظام بانکی در همه عرصه‌های کشور حضور فعال دارد، گفت: این حضور قطعا با کاستی‌هایی همراه بوده است که برای شناخت و رفع این کاستی‌ها نقد خبرنگاران به عنوان یکی از گروه های شاخص جامعه بسیار تعیین کننده خواهد بود.
    وی، نقد را فرصتی مغتنم برای پیشرفت و بهبود مستمر دانست و گفت: مشارکت فعالان اقتصادی، رسانه‌ای و خبرنگاران در این جشنواره زمینه را برای نوآوری و تغییر مثبت و توسعه هر چه بیشتر نظام بانکی کشور فراهم می کند.
    دکتر مجید رضاییان رییس هیأت داوران جشنواره "نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین" نیز در این نشست گفت: در تاریخ روزنامه‌نگاری کشور تاکنون به دفعات جشنواره‌های تخصصی موضوع محور برگزار شده و جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین جشنواره فرم محور با موضوع نقد است که به همت بانک اقتصادنوین برگزار می‌شود.
    وی افرود: از سال 1380 تاکنون بیش از 130 جشنواره با رویکرد موضوع محوری برگزار شده و جشنواره فرم محور برای نخستن بار در کشور برگزار می‌شود.
    رییس هیأت داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه این جشنواره در سه گروه رسانه‌ای برگزار می شود گفت: رسانه‌های مکتوب (روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و مجلات اقتصادی و غیر اقتصادی)، رسانه‌های مجازی (سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های تخصصی) و رسانه‌های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو) سه گروه رسانه‌ای است که آثار منتشر شده در این گروه حایز شرایط حضور در جشنواره خواهد بود.
    وی همچنین در خصوص موضوعات مقالات برای حضور در جشنواره گفت: نقش نظام بانکی در توسعه اقتصادی کشور با تاکید بر بخش های تولید و سرمایه‌گذاری، نقش نظام بانکی در بازار سرمایه، نقش نظام بانکی در توسعه خدمات نوین و مشتری محوری، نقش نظام بانکی در حوزه فرهنگی و ایفای مسئولیتهای اجتماعی، بررسی آثار سیاست ها، قوانین و متغیرهای بیرونی بر عملکرد نظام بانکی و فضای کسب و کار، نقش نظام بانکی در عرصه بین المللی و نظام بانکی در دروه پسا تحریم از جمله موضوعات اصلی برگزاری این جشنواره است.
    دکتر رضاییان افزود: در بخش جنبی نیز دبیرخانه جشنواره آماده پذیرش آثار تصویری از جمله کاریکاتور و کارتون با موضوعات فوق خواهد بود.
    رییس هیأت داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین در خصوص معیارهای انتخاب مقالات و نقدهای تخصصی رسانه ای نیز گفت: سوژه محوری شامل سوژه های درگیر، سوژه‌های عمقی و سوژه‌های ساختاری (سوژه‌های درگیر بر سوژه های عمقی و ساختاری اولویت دارند)، برخورداری از پشتوانه تحلیلی متکی به آمار و اطلاعات موثق با رویکرد تطبیق با الگوهای موفق جهانی، کشف نقاط قوت و ضعف تازه، برخورداری از نظرات موافقان و مخالفان کارشناس در نقد مورد بررسی، ارائه راهکار و پیشنهاد کارشناسی و ادبیات نقد، زبان مناسب و انسجام ساختاری اثر از معیارهای تعیین کننده در انتخاب آثار برگزیده به شمار می رود.
    وی در خصوص ترکیب شواری داوری این جشنواره گفت: داوری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین در دو بخش رسانه ای و بانکی برگزار انجام شد که دکتر محمد مهدی فرقانی، دکتر علی اکبر قاضی زاده، دکتر بیژن نفیسی، دکتر حسن نمک دوست و دکتر اکبر نصراللهی در بخش رسانه‌ای و دکتر محمد هادی مهدویان، دکتر حسین عبده تبریزی و دکتر طهماسب مظاهری به عنوان داوران حوزه بانکی به بررسی آثار ارسالی خواهد پرداخت.
    وی در خصوص شورای سیاست‌گذاری این جشنواره نیز گفت علاوه بر حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین، علی اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی و کریم نیکوکار معاون اداری و پشتیبانی این بانک نیز به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره حضور خواهند داشت ضمن اینکه فاطمه فروزان مدیر روابط عمومی بانک اقتصادنوین نیز دبیری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین را بر عهده خواهد داشت.
    لازم به ذکر است در جلسه هماهنگی جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین هر یک از اعضای کمیته داوران و شورای سیاست گذاری به بیان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری این جشنواره پرداختند.
    در این نشست دکتر محمد مهدی فرقانی استاد دانشگاه طی سخنانی گفت: موضوعات اصلی این جشنواره دغدغه‌های اصلی حوزه بانکی است که پرداختن به این موضوعات از طرف خبرنگاران آشنا با مباحث بانکی، زمینه را برای نقد کارشناسانه و ارایه راهکار حل مشکلات این صنعت فراهم می‌کند.
    دکتر حسین عبده تبریزی صاحب نظر مسایل پولی و مالی نیز در این نشست تاکید کرد: مقالات ارایه شده در این جشنواره می تواند از جنبه های مختلف وضعیت فعلی و چشم‌انداز پیش روی نظام بانکی را توصیف کند، به عنوان مثال با توجه به فضای حاکم در نظام بانکی در دروه پسا تحریم مقالات و نقدها زمنیه را برای ترسیم چشم انداز خدمات بانکی در چنین ساختاری فراهم می‌کند.
    دکتر حسن نمک‌دوست استاد دانشگاه نیز در جلسه هماهنگی جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین گفت: با توجه به رویکرد تخصصی جشنواره انتظار می رود آثار دریافتی توصیف واقع بینانه از وضعیت فعلی و آینده نظام بانکی را ترسیم کند، هر چند که ممکن است تعداد آثار دریافتی خیلی زیاد نباشد.
    وی گفت: با توجه به اینکه آثار برگزیده به عنوان مبنا مورد توجه قرار می‌گیرند، لذا لازم است آثار ارسالی از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
    دکتر محمد هادی مهدویان صاحب نظر مسالی بانکی نیز در این نشست ضمن تاکیر بر لزوم باز تعریف نقد در عرصه رسانه‌ای کشور، گفت: حدود نقد در جامعه ما تعریف مشخصی ندارد که این موضوع مشکلات را برای حوزه های مختلف از جمله نظام بانکی را فراهم کرده است و ضروری است اصحاب رسانه با شناخت کامل موضوع در چارچوب قواعد نقد مسایل را مطرح کنند.
    وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین شاهد تغییر رویکرد مقالات در حوزه بانکی باشیم.
    دکتر علی اکبر قاضی زاده دیگر عضو کمیته داوران و استاد دانشگاه نیز در ادامه این نشست بر کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تاکید کرد و گفت: مشارکت خبرنگاران و مقاله نویسان زبده در این جشنواره برای حل مشکلات نطام بانکی موثر است.
    دکتر بیژن نفیسی استاد دانشگاه نیز در جلسه هماهنگی جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین گفت: گستردگی صنعت بانکی در کشور بسیار وسیع است به طوری که بخش عمده‌ای از مردم جامعه در سراسر کشور از این خدمات استفاده می‌کنند، در چنین شرایطی لازم است هر یک از ما به نوبه خود برای حل مشکلات این صنعت بکوشیم که برگزاری این جشنواره این فرصت را برای خبرنگاران و صاحب نظران این حوزه فراهم می کند.
    علی اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی عضو شواری سیاست‌گذاری جشنواره نیز در این نشست گفت: بانک اقتصادنوین در کنار حضور موثر در بازار پولی کشور در عرصه‌های اجتماعی نیز فعالیت چشمگیر دارد و این جشنواره نیز در راستای توجه به همین وظیفه برگزار می شود.
    در پایان این نشست فاطمه فروزان دبیر این جشنواره با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی در سازمان های پیشرو گفت: بانک اگرچه یک بنگاه اقتصادی است ولی به دلیل حضور گسترده در جامعه و تاثیر در زندگی و مناسبات مردم به عنوان یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود و بانک اقتصادنوین به عنوان یک بانک خوشنام بهره‌مندی از دیدگاه خبرنگاان را افتخاری برای این خود دانسته و انتظار می‌رود این جشنواره گام موثری برای ارایه خدمت حرفه ای تر و توسعه صنعت بانکداری کشور شود.
    وی در خصوص زمان برگزای جشنواره گفت: دریافت آثار از اول آبان ماه سال جاری آغاز و تا 10 دی ماه ادامه خواهد داشت و مقالات و نقدهای نگارش شده باید در دوره زمانی یک فروردین 1393 لغایت 10 دی ماه 1394 تولید و منتشر شده باشند. شرکت کنندگان حداکثر تا تاریخ همین تاریخ فرصت دارند تا نسبت به ارسال آثار خود از طریق سایت اینترنتی www.enbank.ir به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی