عصر بازار

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش عنوان کرد؛

ضوابط و شرایط دریافت کمک‌های مالی مدارس از خانواده‌ها

عصر اعتبار- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ انجمن اولیا و مربیان مدرسه هر مبلغی را تحت عنوان کمک‌های مردمی مصوب کند، قانونی است اما شورای مالی انجمن باید بر نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مالی دریافت شده از خانواده‌ها نظارت داشته باشد.

ضوابط و شرایط دریافت کمک‌های مالی مدارس از خانواده‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی اصغر احمدی در پاسخ به این پرسش "با بازگشایی مدارس، انجمن‌های اولیا و مربیان تشکیل جلسه داده و میزان کمک‌های مردمی هر خانواده در طول سال تحصیلی را مشخص می‌کنند،  این در شرایطی است که برخی مدارس با مصوبه انجمن اولیا و مربیان، مبالغ بسیار زیادی را تحت عنوان کمک‌های مردمی البته به‌صورت اجبار دریافت می‌کنند، آیا هیچ نظارتی بر مبالغ دریافتی توسط انجمن‌ها و تعیین سقفی برای آن وجود ندارد؟" اظهار داشت:‌ معتقدیم برای برطرف شدن مشکلات مدرسه،‌ حضور فیزیکی خانواده‌ها در فضای مدرسه بسیار مؤثر است.

    وی افزود:‌ انتخابات دموکراتیک در انجمن‌های اولیا و مربیان باید برگزار شود و با این موضوع که تفکر خانواده‌ها درخصوص فعالیت‌های انجمن با پول گره بخورد، موافق نیستیم.

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ به هیچ وجه سقفی را برای فعالیت‌های انجمن نمی‌گذاریم چرا که آنها را نمایندگان خانواده‌ها می‌دانیم و مبلغ کمک‌های مردمی خانواده‌ها به مدارس را انجمن اولیا و مربیان که نمایندگان خانواده‌ها هستند، تعیین می‌کنند.

    احمدی ادامه داد:‌ انجمن اولیا و مربیان باید خود را به‌عنوان هیئت مدیره مدرسه در نظر بگیرد و برنامه‌ای را برای مدرسه پیشنهاد دهد و آن را در مجمع عمومی ارائه دهند، اگر برنامه‌ها در مجمع عمومی اولیا مصوب شد این به‌معنای تصویب تمام خانواده‌هاست.

    وی با اشاره به اینکه فعالیت انجمن اولیا و مربیان مداخله بردار توسط آموزش و پرورش نیست،‌ عنوان کرد:‌ انجمن اولیا و مربیان هر مبلغی را تحت عنوان کمک‌های مردمی مصوب کند قانونی است و اگر خانواده‌ای نتوانست آن را پرداخت کند باید بررسی کرد که چگونه می‌توان آن را جبران کرد.

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا انجمن به خانواده‌ها ترازنامه مالی ارائه می‌دهد، بیان کرد:‌ هم‌اکنون ترازنامه مالی نداریم اما انجمن باید به تمام برنامه‌های مدرسه نظارت داشته باشد. خانواده‌ها باید به فعالیت‌های مدرسه نظارت داشته باشند و این‌گونه نباشد که برنامه‌هایی توسط انجمن اولیا و مربیان مصوب و هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت شود اما مبالغ بدون نظارت انجمن، هزینه شود.

    احمدی افزود:‌ شورای مالی انجمن باید بر نحوه هزینه مدرسه نظارت داشته باشد و حتماً یکی از امضاها برای اسناد هزینه‌ها، امضای رئیس انجمن باشد تا بدانند پول‌ها در کجا هزینه می‌شود. هم‌اکنون در حال طراحی حساب متمرکز ویژه انجمن اولیا و مربیان هستیم که امیدواریم تا پایان سال رونمایی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی