عصر بازار

دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث برای کاهش ورودی زندان‌ها الزامی است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث،‌ تاکید و تصریح کرد: با دایمی شدن قانون مذکور تعداد رانندگانی که با بروز حوادث رانندگی و عدم توانایی در پرداخت دیه روانه زندان می شوند تقلیق خواهد یافت.

دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث برای کاهش ورودی زندان‌ها الزامی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی با تاکید بر ضرورت دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث،‌ گفت: برای تامین آسایش آحاد جامعه،‌ افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی و خانواده‌های آنها دایمی شدن این قانون ضروری است که امید می رود با اهتمام نمایندگان دایمی شود.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به اینکه دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در کاهش ورودی زندان‌ها موثر است،‌ ادامه داد:‌ قبل از اجرایی شدن این قانون هنگام وقوع حوادث رانندگی، رانندگان بدون پشتوانه مالی روانه زندان می شدند و خانواده های آنها با آسیب های اجتماعی و اقتصادی زیادی مواجه می شدند.

    عزیزی خواستار دایمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث شد و ادامه داد: با دایمی شدن قانون مذکور فشار مالی بر ستاد دیه کاهش و پرداخت دیه تقریبا به صفر خواهد رسید، همچنین ورودی زندان‌ها نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در تخلفات بهتر است به جای خودرو،‌ راننده جریمه شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی از خودرو دوستان یا بستگان خود استفاده می کنند و در واقع مالک حقیقی خودرو نیستند اگر تخلفی در این بین صورت گیرد بهتر است راننده جریمه شود نه خودرو.

    نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، عملکرد ستاد دیه کشور را مثبت ارزیابی کرد وافزود: ستاد دیه در طول سال‌های فعالیت خود با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عملکرد مثبت و روشنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت خوبی از زندانیان بدون پشتوانه مالی داشته است.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ پرداخت بیمه از سوی رانندگان را حیاتی خواند و تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد خودروها،‌ وقوع حوادث رانندگی مرگبار در کشور،‌ وارد آمدن خسارت سنگین جانی و مالی به رانندگان، سرنشینان و اشخاص ثالث و به وجود آمدن مشکلات جدی برای آسیب دیدگان‌ پرداخت بیمه توسط رانندگان لازم و حیاتی است.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: اگر قانون بیمه اجباری شخص ثالث که زمان اجرای آزمایشی آن تا پایان امسال به پایان می رسد به طور دائمی در مجلس تصویب نشود تعداد زندانیان ناشی از تصادفات ?? برابر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی