عصر بازار

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور :

هزینه زندگی کارگران ۳۰درصد بیشتر شد

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه هزینه کارگران نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافته است گفت: سبد رونق اقتصادی دولت بدون همکاری بانک‌ها ضمانت اجرایی ندارد، بانک‌ها تولید محور نیستند.

هزینه زندگی کارگران ۳۰درصد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی ابوی درباره وضعیت معیشتی کارگران گفت: اینکه دولت اعلام کرده نرخ تورم کاهش یافته در کلیات مورد قبول است اما اگر نگاهی به سبد معیشتی کارگران بیندازیم خواهیم دید که هزینه های خانوارهای کارگری افزایش یافته است.

    وی با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل عمومی،آب بها، برق،گاز و سایر هزینه های زندگی اظهار داشت:هزینه های معیشت کارگران درسال 94در زمینه های حمل و نقل عمومی، آب بها،برق، گاز و سایر هزینه های زندگی کارگران نیز افزایش یافته است. هزینه های معیشت کارگران در سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل 30درصد افزایش یافته است،بنابراین کسری معیشتی کارگران نیز با وجود افزایش دستمزدها همچنان وجود دارد.

    ابوی با اشاره با بیان اینکه بسته اقتصادی بدون همراهی بانک‌ها نتیجه نمی‌دهد گفت: متأسفانه بانک‌ها در خدمت تولید نیستند و به جای اینکه دست تولید کننده و صنعتگر را بگیرند به دنبال سودآوری و منافع خود هستند. در حال حاضر می‌بینیم پشت سر هم بانک‌ ایجاد می‌شود اما وقتی در خدمت تولید واشتغال کشور نیستند بی فایده است.

    دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشوربا بیان اینکه با تأسیس هر بانک، صدها شغل و تولید کننده نابود می‌شود افزود:با ایجاد و تأسیس یک بانک در کشور، 5 واحد تولیدی، کارخانه و صنعت تعطیل شده و چندهزار شغل نابود می‌شود. بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان، ترجیح می‌دهند منابع به سمت ساخت و ساز پیش برود.

    وی با بیان اینکه بانک مرکزی به جای تعاونی‌های اعتبار،‌ بانک‌ها را ساماندهی کند افزود: در سال‌های گذشته صندوق‌های قرض الحسنه با جمع آوری سپرده های مردمی، کار مردم را راه می‌انداختند ولی اکنون بانک‌ها نه تنها کار مردم را راه نمی‌اندازند بلکه با بهره‌های سنگین وام می‌دهند و بدهی های معوق مردم را به اجرا می گذارند.

    ابوی بیان کرد: شورای عالی کار باید وضعیت معیشتی کارگران را بررسی کند اما متأسفانه این موضوع از نگاه شورای عالی کار مغفول مانده است. همین مسئله باعث شده است که حقوق فعلی کارگران پاسخگوی هزینه های کارگران نیست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی