عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی:

کاهش نرخ سود بانکی همچنان در دستور کار

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی از دستور کار بانک مرکزی خارج نشده است، گفت: براساس برنامه های تدوین شده این نرخ به مرور به سمت دامنه قابل قبول نزدیک تورم هدایت می شود.

کاهش نرخ سود بانکی همچنان در دستور کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی الله سیف در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که گفته شده تغییر نرخ سود بانکی از دستور کار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خارج شده است، افزود: بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی را براساس مصوبه شورای پول و اعتبار همچنان پیگیری می کند.
    وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی این است که با ورود به بازار بین بانکی تعادل لازم را در این بخش ایجاد و نرخ را به سمت دامنه قابل قبول نزدیک تورم هدایت کند و این کار به مرور انجام خواهد شد.
    رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند نرخ 20 درصد سود بانکی که شورای پول و اعتبار تصویب کرده در شرایط کنونی مناسب است و نیازی به کاهش این نرخ نیست و نظر بانک مرکزی در این خصوص چیست، اظهار داشت: بانک مرکزی نرخ سودی را که بازار را به تعادل برساند، مناسب می داند.
    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان تغییر نرخ سود تسهیلات ارزی و اینکه آیا بانک مرکزی در این خصوص برنامه ای در دستور کار دارد یا خیر، گفت: بانک مرکزی در خصوص تغییر نرخ سود تسهیلات ارزی برنامه ای را در دستور کار ندارد.
    سیف تصریح کرد: بانک ها در خصوص تسهیلات ارزی در آینده متناسب با شرایط بازار فعال خواهند شد و برهمین اساس تغییر نرخ تسهیلات ارزی در آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی