عصر بازار

قیمت طلای جهانی برای پنجمین روز کاهش یافت

عصر اعتبار- طلای جهانی با کنار کشیدن سرمایه گذاران از بازار در آستانه نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت و به مرز ۱۱۶۰ دلار نزدیک شد.

قیمت طلای جهانی برای پنجمین روز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1164 دلار در مقایسه با 1163 دلار در روز دوشنبه معامله شد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، با 0.07 درصد کاهش، 1165 دلار بود.

    شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.4 درصد افزایش یافت و به 239.34 یوان در هر گرم (1172.44 دلار در هر اونس) رسید.

    این فلز در چهار روز گذشته 1.1 درصد و طی هفته گذشته 1.7 درصد کاهش قیمت داشته است.

    سرمایه گذاران طلا برای ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، به دقت اظهارات مقامات بانکی این کشور را دنبال می‌کنند. در حالیکه مقامات بانک مرکزی آمریکا رشد اقتصادی و نرخ تورم و آمار اشتغال را برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخهای بهره ارزیابی می‌کنند اما انتظار می‌رود دورنمای اقتصاد چین و پیامدهای کندی آن بر اقتصاد جهانی اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال این بانک باشد. بانک مرکزی چین هفته گذشته برای پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور، نرخهای بهره را کاهش داد و ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که این بانک تدابیر محرک مالی را گسترش خواهد داد.

    طبق گزارش بلومبرگ، معامله گران طلا احتمال تصویب افزایش نرخها در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا را تنها شش درصد برآورد کرده اند و در مقابل احتمال افزایش نرخها در نشست دسامبر این بانک به 36 درصد افزایش پیدا کرده است. با اینهمه سرمایه گذاران همچنان بیانیه‌های بانک مرکزی آمریکا را برای دریافت هر گونه نشانه از تغییر احتمالی سیاست این بانک دنبال می‌کنند.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 15.8 دلار بود. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش، 989 دلار و هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، 678 دلار بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو