عصر بازار

معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

کف و سقف دریافت پول از بوفه‌های مدارس

عصر اعتبار- معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه‌ای که مجوز بوفه برایش صادر نشود، فعالیت بوفه آن قانونی نیست، گفت: برای یکسال تحصیلی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از بوفه مدارس پول دریافت خواهد.

کف و سقف دریافت پول از بوفه‌های مدارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حمیدرضا کفاش در حاشیه هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که صبح امروز در مدرسه شهیدان رامشه واقع در منطقه دو برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره دریافت پول از بوفه‌های مدارس اظهار داشت: بوفه مدارس توسط مدرسه اداره می شود و سازمان دانش آموزی به نیابت از معاونت تربیت بدنی و سلامت معاونت پرورشی و فرهنگی، مسئولیت نظارت و آموزش بوفه ها را برعهده دارد.

    وی افزود: عددی که اخیرا از بوفه های مدارس دریافت خواهد شد، هنوز فیکس نشده است و این موضوع در اختیار شورای استان ها است تا با توجه به موقعیت خود رقم دریافتی را مشخص کنند.

    معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس مبلغی را سالانه بابت اداره بوفه مدارس در اختیار سازمان دانش آموزی قرار می دهند.

    کفاش تصریح کرد: وزارت بهداشت، نسبت به عواملی که در بوفه مدارس فعالیت می کنند، حساس است و می گویند این عوامل باید کارت بهداشت داشته باشند و آموزش های لازم را دریافت کنند. از سوی دیگر، بحث نظارت مدام در بوفه ها را داریم و بازرسانی اعزام می شوند تا بر بوفه های مدارس نظارت کنند.

    وی با تاکید بر اینکه بوفه ها مجاز به فروش تمام محصولات غذایی نیستند، گفت: باید بر اساس نظر وزارت بهداشت اجناس خود را ارائه دهند.

    معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش این افراد، لباس هماهنگ آنها و استمرار نظارت و ارزشیابی بر بوفه ها هزینه هایی را به همراه دارد و از نظر سازمان دانش آموزی هزینه کردن این اعتبارات از محل بودجه دولتی دچار اشکال است.

    کفاش بیان کرد: بخشی از درآمد بوفه ها باید با نظر شوراها و استان ها و مناطق برای آموزش، نظارت کیفی سازی و بالا بردن سطح بوفه های مدارس هزینه شود.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره رقم هایی که از بوفه مدارس دریافت خواهد شد، خاطرنشان کرد: کف دریافت مبلغ از بوفه مدارس برای یکسال 100 هزار تومان و حداکثر این مبلغ 200 هزار تومان است. اگر مدرسه ای بگوید درآمد کافی ندارد این مبلغ نیز کمتر گرفته می شود.

    معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی که یکی از مدارس شهر تهران 400 هزار تومان از بوفه مدارس پول دریافت کرده است، توضیح داد: اگر موردی وجود داشته باشد که مبالغ بیشتری دریافت کند، باید به حوزه بازرسی گزارش داد. البته شاید از این مدرسه برای دو شیفت پول دریافت شده است.

    کفاش با بیان دریافت 100 تا 200 هزار تومان پول از بوفه مدارس تأکید کرد:این پول صرف توسعه بوفه مدارس می شود. از آنجایی که بوفه ها خود درآمد دارند نمی توانیم از محل اعتبارات دولتی برای آموزش آنها هزینه کنیم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با ابلاغ این بخشنامهبسیاری از بوفه ها تعطیل می شود، بیان کرد: حتی بوفه یک مدرسه تعطیل نشده است، اما مجوز فعالیت بوفه ها بر اساس استانداردهایی است که وزارت بهداشت تعیین کرده است. بنابراین باید به شورای ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا آنها فعالیت بوفه ها را با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت دهند و اگر استاندارد لازم را دریافت کنند، مجوز صادر می شود.

    معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز 20 هزار بوفه مدرسه مجوز را دریافت کرده اند البته ممکن است برخی از مدارس مانند مدارس روستایی و کم جمعیت طالب بوفه نباشند. مدارسی که بوفه آنان مجوز رسمی ندارد، باید در انتظار صدور مجوز باشند و مدرسه ای که مجوز برایش صادر نشود، فعالیت بوفه آن قانونی نیست.

    کفاش افزود: مدارس داوطلب را بازرسی می کنیم و بوفه آنها با استانداردهای وزارت بهداشت تطبیق می دهیم چنانچه کف استانداردها را داشته باشند، مجوز دریافت می کنند. هر مدرسه ای که بوفه دارد ولی مجوز دریافت نکرده، باید از طریق شورای استان ها اقدام کند.

    بدهکاری 4 میلیارد تومانی سازمان دانش‌آموزی به مربیان

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره اینکه مربیان سازمان دانش آموزی مدتی است که حقوق نگرفته اند، گفت: تعداد 10 تا 15 هزار داوطلب داریم و مربیان آنان برای آموزش، حق‌الزحمه دریافت می کنند که حداکثر 200 هزار تومان است.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از سال گذشته 4 میلیارد تومان به آنها بدهکاریم که قول داده‌ایم تا پایان آذر بدهی سال قبل و حق‌الزحمه آنها را پرداخت کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی