عصر بازار

بانک‌های مرکزی ۱۳۲ تن طلا خریدند

عصر اعتبار- خریدهای طلای بانکهای مرکزی کشورهای جهان پس از شروعی آرام در ابتدای سال، در سه ماهه سوم، سرعت گرفت و با ۱۳ درصد رشد به ۱۳۲ تن رسید.

بانک‌های مرکزی ۱۳۲ تن طلا خریدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، یک گزارش صنعتی نشان می دهد که افزایش تقاضا برای سکه و شمش طلا و بالا رفتن میزان خرید طلا توسط بانک های مرکزی موجب شده تا تقاضا برای خرید فیزیکی فلز زرد در سه ماهه سوم امسال 7 درصد رشد کند.
    تحلیلگران جی اف ام اس در موسسه تامسون رویترز در گزارش خود از وضعیت بازار طلا در سه ماهه سوم 2015 نوشتند، تقاضا برای سکه و شمش طلا در سه ماهه سوم امسال 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
    سرمایه گذاری خرد در بازارهای مهم هند، پین و آلمان افزایش یافته و میزان خرید در این کشورها به ترتیب 30، 26 و 19 درصد افزایش یافته است. این سه بازار به تنهایی 26 تن طلا خریداری کرده اند.
    تحلیلگران جی اف ام اس گفتند: «صلاح قیمت شدید در ماه جولای که موجب افت قیمت به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال اخیر در شروع سه ماهه سوم شد، عامل اصلی رشد خرید در سه ماهه سوم بود.»
    خرید های طلای بانک های مرکزی کشورهای جهان پس از شروعی آرام در ابتدای سال، در سه ماهه سوم، سرعت گرفت و با 13 درصد رشد به 132 تن رسید. انتظار می رود روسیه، بزرگترین خریدار بازار طلای امسال در بخش رسمی باشد.
    این گزارش همچنین پیش بینی کرده که میزان خرید طلای بانک های مرکزی امسال برای ششمین سال متوالی از میزان فروش آنها بیشتر باشد.
    با این وجود، به دلیل ادامه ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، پایین بودن انتظارات تورمی و احساس ضعیف سرمایه گذاری، نظر این گروه نسبت به قیمت طلا در سال جاری همچنان محتاطانه است.
    در گزارش این گروه آمده است: «ما انتظار داریم متوسط قیمت طلا در سه ماهه پایانی 2015 به 1100 دلار برسد، که 75 دلار در هر سنت پایین تر از پیش بینی قبلی ماست. بدین ترتیب قیمت متوسط سالانه فلز زرد در سال جاری 1159 دلار خواهد شد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی