عصر بازار

بلومبرگ مدعی شد:

یک ایرانی-آمریکایی در حال لابی جهت جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران است

عصر اعتبار- یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد که یک ایرانی-آمریکایی به نام «حمید بیگلری» در حال لابی در آمریکا به منظور جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران است.

یک ایرانی-آمریکایی در حال لابی جهت جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، یک پایگاه آمریکایی مدعی شد که یک ایرانی- آمریکایی در حال لابی برای جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بازار ایران است.

    در گزارش ادعایی بلومبرگ با عنوان «مرد ایران در نیویورک در حال شکار برای میلیاردها دلار است»، آمده است: «ایران بنا بر اعلام خود به سالیانه 150 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به منظور بازسازی ناشی از یک دهه انزوا نیاز دارد».

    این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود، مدعی لابی یک ایرانی-آمریکایی 57 ساله به نام «حمید بیگلری» در آمریکا به منظور جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران شده است.

    بلومبرگ درباره «بیگلری» ادعا می‌کند که وی که فارغ التحصیل دانشگاه کرنل، صراف و بانکدار سابق در موسسه سیتی گروپ است، شاید نقشی رسمی نداشته باشد اما فرد مورد نظر و لابی ایران در نهادهای مالی نیویورک است.

    به گفته پایگاه بلومبرگ، این فرد سالها قبل از انقلاب اسلامی سال 1357 و به عنوان دانشجو ایران را ترک کرد و بازنگشت و پس از انتخابات سال 1392 ریاست جمهوری سفری به ایران داشت.

    بیگلری در یک مصاحبه درباره ایران گفت: «ایران در اواخر دهه 90 میلادی تا سال 2008 دوره طلایی جهانی شدن را از دست داد. ایران نمی‌تواند موج آینده(جهانی شدن) را از دست بدهد».

    وی در مصاحبه خود افزود: «(ایران) کشوری است که 80 میلیون نفر جمعیت مصرف کننده آن از کالاها و خدمات با کیفیت محروم بوده‌اند».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی