عصر بازار

اعلام جزئیات کارت خرید ۱۰ میلیونی کالای ایرانی

عصر اعتبار- کارت خرید ۱۰ میلیونی تنها برای خرید کالاهای ایرانی که فهرست آنها تهیه و به‌زودی اعلام می‌شود، معتبرخواهد بود.این کارت به نام خریدار صادر می‌شود و وی ملزم به پرداخت اقساط خرید کالاست.

اعلام جزئیات کارت خرید ۱۰ میلیونی کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب اعلام کرد: کارت‌های خرید 10میلیونی کالاهای داخلی برای تحریک تقاضا در بازار است و امکان خرید و فروش ندارند. عباس هاشمی، با اشاره به طرح جدید وزارت صنعت تحت عنوان «کارت اعتباری کالای ایرانی 10میلیون تومانی» افزود: در این طرح با نرخ سود مناسب کارت‌هایی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا اقدام به خرید کالای ایرانی کنند.

    با استفاده از تجربیات گذشته، در این طرح احتمال هرگونه تخلف و انحراف به حداقل رسیده است. وی تأکید کرد، اکنون فهرست تولیدکنندگان و کالاهای تولید داخل مشمول این طرح تهیه شده است و به‌محض نهایی شدن تاریخ ارائه آن، این فهرست برای اطلاع مردم اعلام عمومی خواهد شد. هاشمی با بیان اینکه تمام کالاهای مشمول این طرح کدبندی شده‌اند، افزود: خریداران با مراجعه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معرفی‌شده با درج کدهای کالاهای ایرانی اقدام به خرید آنها می‌کنند. همچنین سقف زمانی برای خرج‌کردن این کارت‌ها پیش‌بینی شده است.

    مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با بیان اینکه میزان مبالغ واریزی خرید مردم به‌حساب کارخانه داران یا بنکداران پیش‌بینی شده است، گفت: این کارت‌ها به‌شکلی دسته‌بندی شده که تولید‌کننده محصول می‌تواند با روش‌های پرداختی متعدد اقدام به دریافت منابع خود کند. اکنون زیرساخت اجرایی شدن این طرح در بانک مرکزی تهیه شده است، اما هنوز چگونگی ارائه این کارت مشخص نیست اما این امر به‌منزله عدم‌توافق نیست بلکه در حال جمع‌بندی پیشنهادها هستیم.

        اعلام زودهنگام وام خودرو

    معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز در مورد وام خرید 25میلیون تومانی خرید خودرو اعلام کرد: هنوز جزئیات و فرایند اجرایی این وام مشخص نیست. متأسفانه پیش از اینکه فرایند اجرایی شکل گیرد، این طرح اعلام و باعث ایجاد توقع و انتظار برای مشتری شد چرا که مشتریان سریعا به نمایندگی مراجعه کرده و درخواست وام 25میلیون‌تومانی می‌کنند درحالی‌که نه در بانک و نه در شرکت‌ها مقدمات اجرای این موضوع فراهم نشده است.

    مصطفی خان کرمی با بیان اینکه مقررشده وزارت صنعت، فرایند پیشنهادی را جمع بندی و پس از هماهنگی با بانک‌ها اجرایی کند افزود:براساس آنچه تاکنون انجام شده بانک هیچ مسئولیتی درخصوص انتخاب مشتری، ریسک، وصول مطالبات، فرایند اخذ چک و سفته، اعتبار‌سنجی و سایر موارد مرتبط نداشته و این امور تماما به‌عهده خودروساز گذاشته شده است.وی تأکید کرد: مشتری نیز می‌تواند با مشاهده شرایط و درصد پرداخت ماهانه، خودروی موردنظر را مشروط به اینکه قیمت آن کمتر از 50میلیون تومان باشد، خریداری کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو