عصر بازار

گفت‌وگوی اقتصادنیوز با یک کارشناس مسکن:

پیش‌بینی خواب مسکن در نیمه دوم امسال

عصر اعتبار- یکی از کارشناسان بازار مسکن گفت: تا زمانی که خود دولت نخواهد، نمی‌توانیم رونقی به بازار مسکن دهیم.

پیش‌بینی خواب مسکن در نیمه دوم امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، کیوان شادمان  در رابطه با وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال گفت: من فکر نمی‌کنم بازار مسکن در نیمه دوم سال رونق خاصی پیدا کند، زیرا حرکت اقتصادی خیلی جدی از طرف دولت برای رونق بخشیدن به این بخش صورت نگرفته است.

    او در ادامه بیان کرد: در نیمسال دوم فقط یک بحث افزایش وام مسکن از 35 میلیون تومان به 60 میلیون تومان است و از نظر من این اصلاً جواب‌گوی قشر متوسط برای خرید مسکن نیست و ممکن است برای قشر ضعیف و به قول معروف حومه شهر تهران یا مثلاً برخی از شهرستان‌ها تا حدودی تاثیرگذار باشد، اما در تهران این رقم به این منظور که کمکی به بازار مسکن کند کمک‌کننده نیست و تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

    شادمان اظهار کرد: من چشم‌انداز خیلی خوبی نسبت به گشایش بخش اقتصادی نمی‌بینم، هنوز به نظر می‌رسد که دولت سیاست‌ها را به صورت انقباضی نگه ‌داشته است، هنوز نرخ سودهای بانکی پایین نیامده که بگوییم مردم بخواهند پول‌ها را وارد بازار کنند و با آنها حرکت اقتصادی انجام دهند یا تولید بخواهد انجام شود، هنوز بیشترین نفع مالی را سود بانکی می‌دهد و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، یعنی یک سیاست انقباضی که دولت در پیش گرفته است،  فکر نمی‌کنم بتوانیم رونقی به بخش مسکن بدهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی