عصر بازار

کارآفرین کلاهبردار را شناسایی کنید

عصر اعتبار- پلیس آگاهی تهران برای شناسایی کلاهبرداری که با وعده کار، از شهروندان دزدی می‌کرد، کمک خواست.

کارآفرین کلاهبردار را شناسایی کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری برنا، در تاریخ 24 فروردین ماه سال 94، فردی با مراجعه به کلانتری 128 تهران نو به مأمورین اعلام کرد: فردی ناشناس، با وعده ی استخدام در یک شرکت خصوصی و به بهانه درخواست ضمانت برای اشتغال، طلاهای همسرم را گرفته و متواری شده است.

    پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ

    با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    اظهارات شاکی

    شاکی پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 24 فروردین ماه سال 94 در پارک خیام با شخصی حدودا 40 ساله آشنا شدم که پیشنهاد شغل و کار داد. به همین منظور به منزل من رفتیم و پس از صرف چای جهت بستن قرارداد از خانه خارج شدیم. به بهانه گرفتن عکس، وارد یک عکاسی شدیم. این شخص من را در عکاسی گذاشت و خودش با موتور مجددا به در منزل من آمده و به بهانه ضمانت، از همسرم تعداد 10 عدد النگو، یک عدد زنجیر و پلاک، یک جفت گوشواره ویک حلقه انگشتر گرفته و متواری شده است.

    اظهارات همسر شاکی

    همسر شاکی پرونده نیز پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی، ضمن تأیید اظهاراتش همسرش به کارآگاهان گفت: در ساعت 12:30 تاریخ 24 فروردین ماه همسرم به همراه فردی حدودا 45 ساله وارد خانه شد. شخص مورد نظر گفت: برای همسرتان شغلی پیدا کرده ام. آیا شما موافق هستید که همسرتان سرکار برود و من نیز پاسخ مثبت دادم. سپس هر دو نفر از منزل خارج شدند تا اینکه بعد از گذشت نیم ساعت، این شخص مجددا و اینبار به تنهایی به درب خانه ما مراجعه و با نشان دادن دو کاغذ امضا شده عنوان کرد: همسرتان گفته طلاهایتان را بدهید تا برای ضمانتش ببرم و من نیز طلاهایم را به وی دادم.

    شناسایی دومین شاکی پرونده

    در ادامه رسیدگی به پرونده، دومین شاکی پرونده که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود نیز شناسایی شد. شاکی اخیر پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در داخل بانک با شخص ناشناسی آشنا شدم. پس از گذشت دقایقی این شخص عنوان کرد: آیا مایل هستید با حقوق خوب در یک محضرخانه مشغول به کار شوید، من نیز گفتم اگر شعل خوبی باشد، موردی ندارد، در ادامه این شخص عنوان کرد: باید رضایت همسرتان را نیز داشته باشم و به این بهانه، به منزل من مراجعه کرد. و از همسرم پرسید: شما رضایت دارید همسرتان با حقوق خوب مشغول به کار شود؛ همسرم نیز موافقت خود را اعلام کرد. ساعت 12:00 برای رفتن به محضرخانه و بستن قرارداد کاری از منزل خارج شدیم که در بین راه، آن شخص من را مقابل یک مغازه عکاسی از موتور پیاده کرد تا من عکس بیندازم، سپس خودش به منزل من بازگشت و از همسرم به بهانه ضمانت شغلی، طلاهایش را درخواست کرد و همسرم نیز طلاهایش را به این شخص تحویل داد.

    مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد:  با توجه به شناسایی تصویر متهم از طریق تصاویر دوربین های مداربسته بانکی و به جهت شناسایی و دستگیری این شخص، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس های 21865680 و 21865853 در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو