عصر بازار

افزایش چشمگیر واردات طلای چین

عصر اعتبار- آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

افزایش چشمگیر واردات طلای چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، به نقل از رویترز ، افزایش چشمگیر واردات طلای چین از هنگ کنگ نشانگر رشد تقاضای فیزیکی طلا در بازار این کشور در شش ماه دوم 2015 میلادی بوده است.
    بر اساس این گزارش واردات طلای چین برای سومین ماه متوالی با تفزایش روبرو شده است. سه ماه سوم امسال بهترین عملکرد را در زمینه خرید طلا از خارج از چین ثبت کرده است.
    تقاضای طلا در بازار چین در شش ماه دوم 2015 میلادی افزایش داشته است. خالص واردات طلای در ماه سپتامبر به بیش از 97 تن رسیده است. این رقم در ماه اوت به 59 تن رسیده بود. این بالاترین رقم واردات طلای چین از نوامبر 2014 میلادی به شمار می رود.
    تقاضای طلای چین در سال 2013 میلادی به رکورد بی سابقه ای رسیده است. این در شرایطی بود که قیمت طلا در سال 2013 پس از 12 سال افزایش متوالی با کاهش روبرو شده بود.
    به گزارش سایت طلا، گزارش مرکز تحقیقاتی جی اف ام اس نشان می دهد که تقاضای طلای چین در شش ماه دوم امسال با رشد بیشتری روبرو شده است. البته چین از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون جایگاه بزرگترین مصرف کننده طلا را بار دیگر به هند داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی