عصر بازار

بهانه بابک زنجانی برای صدورضمانت نامه

عصر اعتبار- وکیل شرکت نفتی اچ کی با بیان اینکه در پیگیری حقوقی پرونده بابک زنجانی، به دنبال برگرداندن بیت المال هستیم، گفت که متهم برای صدور ضمانت نامه، دنبال بهانه است.

بهانه بابک زنجانی برای صدورضمانت نامه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامحسین صادقی قهاری افزود: بابک زنجانی بابت پرداخت بدهی خود، درخواست شماره حساب و شماره سوئیف شرکت نفتی اچ کی برای صدور ضمانت نامه کرد و گفته، براساس مقررات بین المللی این شماره ها برای صدور ضمانت نامه ضروری است.
    وی اضافه کرد: اما بانک مرکزی در پاسخ به استعلام مسئول پیگیری پرونده بابک زنجانی در وزارت نفت اعلام کرد، برای صدور ضمانت نامه بین المللی تنها نام ذی نفع کافی است و نیازی به شماره حساب و شماره سوئیفت نیست.
    وکیل شرکت نفتی اچ کی با بیان اینکه این شرکت نفتی زیرمجموعه وزارت نفت قرار دارد، گفت: بابک زنجانی اخیرا اعلام کرده می خواهم ضمانتنامه بدهم که این خود جای سئوال دارد؛ به او می گوییم اگر پول داری می خواهی پرداخت کنی، خود پول را بده و اگر در جایی دارایی داری و می خواهی به عنوان ضمانت نامه پرداخت کنی، آن دارایی را بده و نیازی به ضمانت نامه بین المللی نیست.
    وی بیان داشت: با این وجود برای اثبات حسن نیت نفت، گفتیم اشکالی ندارد و این ضمانت نامه را به نفع شرکت ملی نفت ایران صادر کنید اما این ضمانت نامه و بانک صادر کننده اش باید به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی برسد.
    صادقی قهاری تصریح کرد: بابک زنجانی اعلام کرد براساس مقررات بین المللی باید شماره حساب و شماره سئوییفت بدهید که ما نیز عین این موضوع را از بانک مرکزی استعلام کردیم و بانک مرکزی در پاسخ گفت چنین چیزی صحت ندارد؛ ما این موضوع را فردا شنبه در جلسه دادگاه مطرح خواهیم کرد.
    وکیل شرکت نفتی اچ کی، درخواست این شرکت از دادگاه را بازگردان بیت المال عنوان کرد و گفت: بدنبال مطالبات هستیم و این مطالبات برای وزارت نفت و یا شرکت اچ کی به طور خاص نیست، بلکه این بیت المال و مربوط به بودجه مملکت است و باید به حساب خزانه بازگردد.
    وی با اشاره به اینکه البته جنبه عمومی جرایم برعهده دادستان و دادگاه است، اظهار کرد: دادگاه نیز به این جنبه از جرم، نیز باید رسیدگی کند.
    تاکنون سه جلسه از رسیدگی به پرونده بابک زنجانی میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده به نام های «م.ش» و «ح.ف.ه» به ترتیب در تاریخ 11، 12 و 13 مهرماه به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار و در این سه جلسه کیفرخواست 238 صفحه ای متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد.
    فردا شنبه نهم آبان ماه چهارمین جلسه رسیدگی به این پرونده است و طبق روال دادگاه، این جلسه به طرح شکایت شکات اختصاص دارد.
    مشروح گفت و گوی تفصیلی ایرنا با وکیل شرکت نفتی اچ کی، متعاقبا درهمین خبرگزاری انتشار خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی