عصر بازار

بابک زنجانی:

مرا از اعدام می‌ترسانند

عصر اعتبار- متهم اصلی پرونده نفتی گفت: مرا از اعدام می‌ترسانند در حالی که سال‌هاست جان خود را در کف دستانم گذاشته‌ام و برای جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنم.

مرا از اعدام می‌ترسانند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بابک زنجانی در چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که امروز شنبه نهم آبان در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، در قرائت ادامه دفاعیاتش اظهار داشت: شرکت فال پاسخگوی من، م ش و شرکت نیکو نیست و ما را صاحب کالا نمی‌شناسد.

    وی توضیح داد: اینکه گفته شده شرکت فال پول را به م ش داده درست نیست مگر اینکه م ش مدارک را از نفت گرفته باشد که اینطور نبوده است. اگر اداره بین‌الملل وزارت نفت می‌خواست مدارک بار را تحویل دهد، چرا بار را ارسال کرد؟ چرا گذاشت بار دو ماه در گمرک بماند و چرا دنبال بار نرفته است؟

    متهم اصلی پرونده نفتی ادامه داد: متاسفانه وزارت نفت به کارمندان خود هم رحم نمی‌کند و ناآگاهی خود را به گردن س ج انداخته است. در صورتی که س ج برای فروش نفت به من باید بار را از وزارت نفت تحویل می‌گرفت اما بار به او هم تحویل نشده است.

    زنجانی در خصوص ح ف ه متهم ردیف سوم این پرونده گفت: وی عضو هیئت مدیره شرکت هولدینگ در کیش بوده و هیچ تخلفی نکرده است. او سال 87 بابت تلاش‌های خود 15 میلیارد تومان دریافت کرده است که هیچ ربطی به نفت ندارد زیرا همکاری ما با نفت مربوط به سال 91 است.

    وی ادامه داد: من اگر تصمیمی می‌گرفتم کاری را انجام دهم، ح ف ه چه امضا می‌کرد و چه امضا نمی‌کرد آن کار انجام می‌شد و او واقعاً بی‌گناه است.

    زنجانی تأکید کرد: من در عملکردم هیچ تخلفی ندارم و هر کمکی که لازم بوده در مدت این دو سال انجام داده‌ام. یک متخلف که این همه کمک نمی‌کند. همه خلاف‌ها و ایرادها مربوط به وزارت نفت است. من می‌توانستم یک کلمه بگویم بانک تحریم است و مسائل به من ارتباطی ندارد اما همواره کمک کرده‌ام.

    متهم اصلی پرونده نفتی افزود: کل عملیات در خارج از کشور بوده و خریدار هم شرکت ISO ایزو بوده است و اگر هم ایرادی در این عملیات وجود داشته باشد دادگاه‌های صالح که دسترسی به اطلاعات بانکی دارند می‌توانند ورود کنند.

    وی در ادامه با اشاره به مصوبه هفتم تیر سال 91 افزود: شرکت HK با مجوز هیئت وزیران شامل وزرای وقت نفت، صنعت، معدن تجارت، اقتصاد و همچنین رئیس وقت بانک مرکزی در بانک مالزی حساب باز کرد و این روزها از این مصوبه به عنوان رانت یاد می‌شود در حالی که این مصوبه هیچ تغییری در ارتباط بانک مرکزی با شرکت HK ایجاد نمی‌کرد چرا که این بانک و شرکت یاد شده از سال‌ها قبل با هم در ارتباط بودند.

    زنجانی ادامه داد: کسانی که این مصوبه را امضا کردند بزرگترین خدمت را به کشور کردند یادم می‌آید یک روز ساعت 3:30 بامداد و زمانی که در فرودگاه امام خمینی بودم وزیر نفت با من تماس گرفت تا درباره موضوعی صحبت کنیم وقتی او را دیدم از پایش خون می‌رفت به طوری که گمان کردم تیر خورده است اما او گفت به خاطر جانبازی و صدمه‌ای که در جنگ وارد شده هر گاه استرس می‌گیرد اینگونه می‌شود. وزیر نفت در آن دیدار نگران تامین غلات کشور بود. این در حالی است که این روزها زمان پرداخت یارانه 4 وزیر دل درد می‌گیرند.

    در ادامه توضیحات بابک زنجانی قاضی پرونده به او تذکر داد که نسبت به اشخاص دیگر توهین نکند اما بابک زنجانی گفت دل درد داشتن توهین نیست. متأسفانه عده‌ای بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کنید. متأسفانه نمی‌دانم فرستادن یک حواله چقدر مشقت دارد.

    بابک زنجانی ادامه داد: نتیجه مذاکرات وزیر امور خارجه کشور با 6 قدرت جهانی پس از دو سال واریز 2 میلیارد یورو در 3 قسط بوده که آن هم برای دارو و غذا استفاده شده است در حالی که دو میلیارد یورو برای 5 روز ما بود. وزارت نفت 8 میلیارد یورو در چین و 22 میلیارد در کشورهای دیگر دارد اگر می‌تواند این پول‌ها را جابه‌جا کند.

    وی افزود: متأسفانه حرف خزانه‌دار آمریکا درباره برخورد بی‌رحمانه با ما امروز توسط دولت به اجرا درآمده است و خدمات من را نادیده گرفته‌اند. مرا از اعدام می‌ترسانند در حالی که سال‌هاست جان خود را در کف دستانم گذاشته‌ام و برای جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنم.

    در این هنگام بابک زنجانی که به صورت مداوم دفاعیات خود را قرائت می‌کرد خطاب به قاضی پرونده گفت: "خسته نشدید؟" قاضی پاسخ داد: به دفاعیاتتان ادامه دهید که زنجانی گفت: "قدیما زودتر خسته می‌شدید".

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو