عصر بازار

خطاهای استراتژیک در زمان‌های سخت

۴ اشتباه مالی پس از فوت همسر

عصر اعتبار- بسیاری از افرادی که با بحران فوت همسرشان روبرو می‌شوند، بلافاصله به این فکر می‌افتند که از این به بعد چگونه مسایل مالی خود را به تنهایی مدیریت کنند و از پس هزینه‌های زندگی برآیند. درواقع این یکی از مهم‌ترین مسایل زندگی مشترک است که باید به آن توجه شود.

۴ اشتباه مالی پس از فوت همسر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، فوت یکی از زوجین، می‌تواند ضربه عاطفی عمیقی به بازمانده وارد کند و در نتیجه هر آن ممکن است فرد غم‌دیده را دچار اشتباهات مالی ناخواسته کند. بنابر اعلام برخی از کارشناسان امور مالی، انسان‌ها درصورت از دست دادن همسر خود ممکن است دچار چهار اشتباه عمده مالی شوند که در این گزارش به نقل از بخش مالی یواس‌نیوز، به آنها اشاره می‌کنیم.

    تغییر خیلی سریع شرایط زندگی
    فرقی نمی‌کند که چه شرایطی دارید، اما احتمالا پس از فوت همسرتان دست به یک سری تصمیم‌گیری‌ها می‌زنید که متاسفانه تصمیم‌هایی که امروز به نظرتان منطقی می‌رسند، اصلا خردمندانه‌ای نیستند.

    بنابراین، پس از فوت همسرتان دست از تصمیمات عجولانه بکشید و به خودتان اندکی زمان بدهید و خوب درباره تصمیمی که گرفته‌اید فکر کنید. «راشل اودسر»، نایب‌رییس گروه مدیریت سرمایه «مدیسون» می‌گوید: برخی افراد پس از فوت همسرشان تصمیم می‌گیرند که کل مبلغ وام مسکن خود را تصفیه کنند؛ برخی دیگر تصمیمات جدی‌تری می‌گیرند. این تصمیمات عجولانه باعث می‌شود موجودی اندکی که هم‌اکنون در اختیار دارند خرج شود درحالی‌که این پول می‌تواند در آینده برای آنها بسیار حیاتی‌تر باشد. در بسیاری از موارد، همسر بازمانده، در سال اول فوت همسر، پول زیادی را به خرید خودرو، ارتقای خانه یا سفر اختصاص می‌دهد. گرچه از یک جنبه و اینکه فرد بازمانده با این کار سعی می‌کند تا روحیه خود را که براثر از دست دادن عزیزی به شدت متزلزل شده، بازسازی کند، اما اگر مراقب نباشید علاوه بر پاکسازی خاطرات بد، ممکن است حساب بانکی خود را نیز به‌طور کلی از پس‌انداز پاک کنید.

    افزایش هزینه‌ها
    اگر همسر فوت شده شما وظیفه پرداخت قبض‌ها و بدهی‌ها را داشته و تصمیمات مالی را می‌گرفته، شاید با فوت او احساس کنید که اکنون قدرت خرج کردن در اختیار شماست و می‌توانید هرطور که می‌خواهید درباره پول‌تان تصمیم بگیرید. اما باید مراقب بودچراکه ممکن است آنقدرها هم که فکر می‌کردید پول نداشته باشید. بارها مشاهده شده که افراد با فوت همسرشان دست به ولخرجی زده و پول خود را صرف خرید هدایا و کادو برای فرزندان، اقوام و بستگان خود می‌کنند تا آلام خود را کاهش دهند. اما بهتر است دست نگه‌دارید. زیرا هم‌اکنون به شدت احساساتی شده‌اید و نباید بدون اینکه فکر کنید پول خود را برای کمک به دیگران هزینه کنید زیرا درآمد شما محدود شده و شما به آن شدیدا نیاز دارید. البته این بدان معنا نیست که نباید به فرزندتان کمک کنید، اما باید در این هزینه‌ها اعتدال را حفظ کنید.

    اعتماد بیش از حد
    بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است در هنگام فوت همسرتان مرتکب شوید، اعتماد سریع به دیگران است. خیلی مراقب فروشندگان و افرادی باشید که از وضعیت کنونی شما مطلع هستند و می‌دانند که همسرتان فوت شده و پولی در دست دارید به‌خصوص اگر تا پیش از این همسرتان مسئول رسیدگی به مسایل مالی بوده است. بنابراین، برای تصمیمات مهم مالی خود به هرکسی اعتماد نکنید تا مبادا مورد سو‌ءاستفاده‌های احتمالی قرار بگیرید.

    تغییر مداوم مشاوران مالی
    شاید این مساله را هم بتوان به‌نوعی زیرمجموعه عدم اعتماد به هر فردی دانست. اغلب اوقات، افرادی که مشاور مالی دارند، با فوت همسرشان، مشاور مالی خود را نیز تغییر می‌دهند. نتایج یک مطالعه که توسط موسسه «فیدلیتی اینوستمنت» انجام شده، نشان می‌دهد که 70 درصد از زوجین بازمانده حد فاصل یکسال پس از فوت همسرشان، مشاور مالی خود را نیز تغییر می‌دهند. این کار هم از جنبه مالی و هم از جنبه زمانی می‌تواند ضرر قابل توجهی برای شما به‌همراه داشته باشد. بنابراین، شما باید از فواید زمانی که به این مشاور مالی داده تا اعتمادسازی شود، به بهترین شکل استفاده کنید. بنابراین، تغییر مشاور مالی هم در زمره تصمیمات احساسی و عجولانه‌ای قرار می‌گیرد که خسارت‌های جبران ناپذیری برای شما به‌همراه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی