عصر بازار

مدیرعامل بانک رفاه:

پیش بینی افزایش معوقات بانکی با ادامه‌دار بودن رکود کنونی

عصر اعتبار- علی صدقی افزود: مشتریان داخلی هم به سادگی حضور بانک‌های خارجی را نمی‌پذیرند؛ میزان تسهیلات‌دهی بانک رفاه کارگران در شش ماه امسال افزایش نیافت.

پیش بینی افزایش معوقات بانکی با ادامه‌دار بودن رکود کنونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رکود حاکم بر اقتصاد منجر به افزایش  مطالبات معوق بانک ها شد.
    مشتریان داخلی  هم به سادگی حضور بانکهای  خارجی را نمی  پذیرند.
    میزان تسهیلات دهی  بانک رفاه کارگران در شش ماه امسال  افزایش نیافت.
    میزان مطالبات معقوق بانک رفاه کارگران  از دولت عدد درشتی  نیست.
    مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت که  حضور بانک های  خارجی در داخل کشور به هیچ عنوان سبب منزوی  شدن بانک های  داخی  نخواهد شد و افزود که در صورت حضور بانک های خارجی  بانک های داخلی  خود را به روز خواهند کرد.
    علی صدقی در گفتگو با نسیم  ادامه داد که با حضور بانک های خارجی ارتباط بین المللی بین  بانک های  داخلی  و خارجی توسعه خواهد یافت.
    به گفته وی شبکه بانکی تا حدودی  در چند سال  اخیر از تکنیک های  روز دنیا عقب  بوده و حضور بانکهای  خارجی سبب می شود  که  بانکهای داخلی خود را به سطح بین المللی  رسانده و از منافع  عرصه بین الملل بهره ببرند.
    مدیر عامل  بانک رفاه کارگران  در عین حال تاکید کرد که مشتریان داخلی  هم به سادگی حضور بانکهای  خارجی را نمی  پذیرند هرچند که بانک های  خارجی هم به آرامی در ایران حضور خواهند یافت.
    وی  پیش بینی کرد که بانک های  بین المللی بیشتر تمایل داشته باشند تا در حوزه نفت حضور یابند. نایب رئیس  هیات مدیره بانک رفاه کارگران در باره  ابلاغ بسته خروج از رکود  هم گفت که قرار است با هدف تحریک تقاضا اسناد تجاری  شرکت های فروشنده قسطی توسط بانک ها تنزیل شود. به گفته وی هر چقدر تنزیل توسط بانک ها در این راستا صورت پذیرد بانک مرکزی  نیز خط اعتباری به بانک ها ارایه می دهد.
    صدقی برآورد کرد که بخشی از رکود با اجرایی شدن بسته خروج از رکود از بین برود.
    مدیرعامل  بانک رفاه کارگران هشدار داد که تزریق  نقدینگی  ناشی از  بسته خروج از رکود باید به نحوی  صورت پذیرد که تورم ایجاد نکند و به نسیم افزود که اگر چندین هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شود این امر با کاهش نرخ تورم منافات دارد.
    وی  تاکید کرد که 75  درصد هزینه های بانک ها ناشی از  سود پرداختی  است و افزود که با کاهش  مجدد نرخ سود بانکی  هم البته ممکن است که سپرده ها  به سمت موسسات  اعتباری  غیر مجاز تازه تاسیس برود.
    مدیر عامل  بانک رفاه کارگران درباره تاثیر رکود حاکم بر  اقتصاد کشور و افزایش  مطالبات معوق هم گفت که  به طور قطع  رکود منجر به افزایش  مطالبات معوق بانک ها شده زیرا در صورت عدم  رونق در  تجارت وتولید بنگاهها چگونه می توانند بدهی  خویش رابه بانک ها بپردازند.
    صدقی افزود که در شش ماهه اخیر و با توجه به  ترکیب تسهیلات بانک رفاه که مبتنی بر  سرمایه در گردش  بوده رکودتاثیر چندانی  بر افزایش حجم مطالبات معوق بانک رفاه کارگران نداشته هر چند بی تاثیر هم نبوده است.
    وی  گفت که میزان تسهیلات دهی  بانک رفاه کارگران در شش ماه امسال  نسبت به گذشته افزایش نیافته است.
    به گفته مدیر عامل بانک رفاه کارگران سرمایه این بانک از  2300 میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش  خواهد یافت.
    وی  گفت که میزان مطالبات معوق بانک رفاه کارگران از دولت افزایش  نیافته و افزود که میزان مطالبات معقوق بانک رفاه کارگران  از دولت عدد درشتی  نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو