عصر بازار

وکلای خارجی بابک زنجانی با قاضی صلواتی گفت‌وگو کردند

عصر اعتبار- قاضی صلواتی در پاسخ به اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اعلام ۴ شماره حساب گفت: این شماره حساب‌ها از سوی وزارت نفت اعلام نشده و طبق مذاکراتی که وکلای خارجی شما با بنده داشته‌اند منتظر رسیدن ضمانت‌نامه هستیم.

وکلای خارجی بابک زنجانی با قاضی صلواتی گفت‌وگو کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پنجمین جلسه محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در حالی صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که رئیس دادگاه در ابتدای جلسه به حضار و متهم پرونده مواد 352، 353 و تبصره‌های آن، 354 و 358 قانون آیین‌دادرسی کیفری را متذکر شد.

    قاضی صلواتی همچنین افزود: اعلام علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه با رئیس دادگاه است و چنانچه دادگاه در اثناء رسیدگی به دلایلی علنی شدن را به مصلحت نداند قرار غیرعلنی صادر می‌کند.

    پس از اظهارات قاضی، بابک زنجانی برای قرائت ادامه دفاعیات خود پشت تریبون قرار گرفت و افزود: روز گذشته بیش از 40 دقیقه درباره نحوه فروش نفت ایران در پول‌هایی که بانک مرکزی در خارج از کشور دریافت می‌کند صحبت کردم. وزارت نفت به 7 کشور بیشتر مجور فروش نفت ندارد و این 7 کشور نیز حساب‌های دفتری در بانک‌های آن کشور باز کرده‌اند.

    متهم پرونده نفتی ادامه داد: اینکه از یک کشور خارجی بخواهیم پولی به حساب آن بانک‌ها واریز کنیم امکانپذیر نیست زیرا این حساب‌ها دفتری است اما با این وجود در رسانه‌ها و همچنین در نامه‌ای به دادگاه 4 شماره حساب اعلام شده است. در حالیکه این شماره‌ حساب‌ها شماره‌هایی هستند که نمی‌توان از بیرون به آنها پول واریز کرد.

    بابک زنجانی گفت: اگر آقایان توانستند 5 دلار از بیرون به این حساب‌ها پول واریز کنند و فیش دریافت کنند جلوی همه اتهاماتم را قبول خواهم کرد. اگر از این پس بخواهند اینگونه رفتار کنند و بگویند بابک زنجانی دروغ می‌گوید به طور قطع سکوت نمی‌کنم و 3 وکیل مامور شکایت از آنها می‌کنم.

    در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: این شماره‌ حساب را وزارت نفت نداده بلکه دادگاه با هماهنگی بانک مرکزی داده البته ما منتظر هستیم با توجه به مذاکرات وکلای خارجی شما با بنده مسئله‌ای که روز گذشته عنوان کردید به دادگاه برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی