عصر بازار

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری است

عصر اعتبار- دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران ۳۰ درصد حقوق خود را به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند، گفت: کارگران با ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی موافق نیستند و اجازه دست‌اندازی به منابع تامین اجتماعی را نمی‌دهند.

تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی افزود: اگر بیمه درمان تامین اجتماعی ادغام شود شاید سرانه درمان کارگران متفاوت شود ولی هیچ تضمینی نیست که سهم کارگران را کاهش دهند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر کارگران 30 درصد حقوق خود را در بحث بیمه و درمان به سازمان تامین اجتماعی می پردازند و سرانه درمان آنها در مقابل بیمه روستاییان و بیمه سلامت، ‌بالاترین رقم است.

    به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری است و دست اندازی به منابع این سازمان علاوه بر عقوبت الهی، عقوبت جامعه کارگری را در پی دارد.

    ابوی با تاکید بر لزوم افزایش ارزش دفترچه‌های تامین اجتماعی،گفت: کارگران از خدمات تامین اجتماعی رضایت نسبی دارند و معتقدند که مشکلات سازمان تامین اجتماعی باید حل شود تا کیفیت خدمت رسانی بالا برود.

    این مقام مسوول کارگری تصریح کرد: ادغام تامین اجتماعی از دولتهای گذشته مطرح بوده و نه تنها دولتی‌ها بلکه غیر دولتی‌ها هم به دنبال این ادغام بودند؛ بیمه درمان تامین اجتماعی به این دلیل که دولتهای گذشته نمی‌توانستند به تعهدات خود در قبال بخش درمان کارگران عمل کنند بدون حتی یک ریال کمک دولتی ایجاد شد از این رو اگر دولت درصدد کمک به سازمان تامین اجتماعی است به جای ادغام، چند هزار میلیارد تومانی را که به سازمان بدهکار است، بپردازد.

    به گفته وی، اموال سازمان تامین اجتماعی بیت المال و متعلق به کارگران و کارفرمایانی است که با تجمیع اندوخته‌های خود منابع سازمان را رقم زده‌اند و تحت عنوان شاغل و بازنشسته همراه خانواده‌های خود از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی