عصر بازار

معاون وزیر راه:

۵۵ هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن شهری تا پایان امسال ارایه می‌شود

عصر اعتبار- محمدسعید ایزدی افزود: دولت به تعهد خود برای ارائه ۳۰۰ هزار تسهیلات به طور سالانه در برنامه ۶ ساله توسعه عمل کرده است.

۵۵ هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن شهری تا پایان امسال ارایه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از نسیم، معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را در اولین بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت به تعهد خود برای ارائه 300 هزار تسهیلات به طور سالانه در برنامه 6 ساله توسعه عمل کرده است.

    محمدسعید ایزدی، با بیان این‌که موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با پرداخت دو هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات مسکن قطعا به خروج مسکن از رکود کمک می‌کند اظهار کرد: دولت تدبیر و امید هفته گذشته به دنبال توجهی که به بحث خروج از رکود داشت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اولین بسته پیشنهادی در حوزه مسکن را به تسهیلات بهسازی و نوسازی شهری اختصاص داد که پرداخت این تسهیلات تاثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد گذاشت.

    وی اضافه کرد: در این اقدام مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای پرداخت 55 هزار فقره تسهیلات اختصاص پیدا کرد که قرار است این مبلغ تا پایان سال 94 به عنوان تعهدی که دولت یازدهم در ارائه تسهیلات نوسازی داده بود به بانک‌های عامل اعطا شود.

    ایزدی همچنین خبر داد: این 55 هزار فقره تسهیلات به علاوه 50 هزار مورد سال‌های گذشته رقمی بالغ بر یکصد هزار فقره تسهیلات نوسازی را شامل می‌شود که برای شروع سال رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران  تأکید کرد که با ارائه این دو هزار میلیارد ریال در حقیقت دولت به تعهد خود برای ارائه  300 هزار تسهیلات به طور سالانه در برنامه 6 ساله توسعه عمل کرده است.

    طبق مصوبه هیئت وزیران درباره احیای و نوسازی بافت ناکارآمد شهری در سال گذشته که به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، در اجرای مواد 171 و 172 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،-مصوب 1389- و در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، -مصوبه 1387- و قانون حمایت از احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و- مصوب 1389- و به منظور احیای نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی و تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان تا سقف یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه مشمول تسهیلات می‌شود.

    در بخشی از این مصوبه آمده است: «میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهر‌ها، پانصد میلیون (000ر000ر500) ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت، چهارصد میلیون (000ر000ر400) ریال و سایر شهر‌ها سیصد میلیون (000ر000ر300) ریال است».

    همچنین بر اساس این مصوبه، «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای پرداخت تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر یک در هر سال به تعداد 300 هزار واحد و در مجموع یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه اقدام کند.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی